Første legetime i morgen..

Du skal ha med urinprøve, også skal legen fylle ut helsekort for gravide, så han spør om antall barn, graviditeter, om du røyker, snuse, drikker osv.. Han sjekker også blodtrykk og lytter på hjerte og lunger og sjekker lymfene i halsen (tror jeg det var han kjente ettr). Også skal du veies og det skal tas blodprøver :) Ikke noe å grue seg for. :)

Mens hos legen min tas det alltid underlivsundersøkelse. Vet ikke hvorfor. Nå har jeg vært på tidlig ultralyd, så jeg skal be om å slippe for nå vet jeg at fosteret ligger der det skal osv.. Om det er det han legen driver og sjekker..

Mens hos legen min tas det alltid underlivsundersøkelse. Vet ikke hvorfor. Nå har jeg vært på tidlig ultralyd, så jeg skal be om å slippe for nå vet jeg at fosteret ligger der det skal osv.. Om det er det han legen driver og sjekker..
Det skal ikke være nødvendig lenger sa legen min,skulle visst rote minst mulig oppi der hvis det ikke var noe helt spesielt de skulle sjekke! Du har rett til å si nei til det,skal ikke være ubehagelig for deg å dra til legen ❤️ Aldri vært snakk om noen underlivsundersøkelse på noen av mine kontroller! Måler blodtrykk,tar blodprøver,du tar med deg urinprøve,så spør legen deg noen spørsmål om livsstilen din. Du blir veid og de fyller ut helsekortet ditt :-) Lykke til ❤️

Jeg tok ikke underlivsundersøkelse denne gangen. Det var visst så kort tid siden forrige fødsel at det var ikke nødvendig. Men troe det er rutine at man sjekkes altså. Har alltid blitt det før hvertfall :/

Min lege lurte på om det var lenge siden jeg tok celleprøve... Og det er det jo...

Men jeg har blødd litt på og sv, så da sa jeg at det ikke var aktuelt å ta nå, og at min gyn sa at jeg kunne ta det etter uke 12. Var hos legen i uke 10

Hvis du har vekt hjemme er det kanskje bedre å bruke den så du kan veie deg om morgen etter dobesøk/før mat, og vekten vil være mer "stabil" hver gang. Jeg har aldri giddi å veie meg midt på dagen på ukjent vekt :D

Har heller aldri opplevd å skulle ha underlivsundersøkelse, så takk pent nei til det om legen ikke har ul apparat da og du kan få en sniktitt på babyen :)

Jeg skal også til legen i morgen :) de tar blodprøver og sender til sykehuset og du vil da få brev om oul etter en kort stund. Eller, sånn er det i Drammen :)

Har heller aldri opplevd underlivsundersøkelser i forbindelse med svangerskapskontroll. Jeg kan ikke skjønne hva i all verden de skal der etter om det ikke er innvendig ultralyd eller å sjekke modning mot slutten av svangerskapet.

Lykke til i morgen! Anbefaler også å veie deg på morgenen med minst mulig klær etter at du har vært på do. Hvis du veier deg på kontrollene, kan vekten svinge mye alt etter hvor myr klær du har på og hvor mye du har spist og drukket den dagen.

Uff, det skjønner jeg er kjipt, og en blir så klart preget av andres historier. Spesielt når det er så nært. Men ditt svangerskap er ditt, ikke din mors :) Og så lenge du ikke har fått noen tegn på at noe er galt, er det ingen grunn til å ikke forholde seg positiv :) Tok de ikke en graviditetstest hos legen? Jeg har liksom ingen tydelige symptomer på at jeg er gravid, så jeg måtte spørre på legekontoret om testen faktisk var positiv :smiley-bounce022

Uff, det skjønner jeg er kjipt, og en blir så klart preget av andres historier. Spesielt når det er så nært. Men ditt svangerskap er ditt, ikke din mors :) Og så lenge du ikke har fått noen tegn på at noe er galt, er det ingen grunn til å ikke forholde seg positiv :) Tok de ikke en graviditetstest hos legen? Jeg har liksom ingen tydelige symptomer på at jeg er gravid, så jeg måtte spørre på legekontoret om testen faktisk var positiv :smiley-bounce022
Det tok jo blodprøve og urinprøve.. men fikk ingen tilbakemelding på at jeg er gravid.. jeg vet jo at jeg er det.. men ble overasket over at det første legen gjør er bare å fuløe ut skjema.. hvem som helst kan jo da gå dit og si dem er det også er prosessen i gang.. men mulig hun dama på laberatoriet såg på prøvene at jeg vsr det og ikke sa noe..

Det tok jo blodprøve og urinprøve.. men fikk ingen tilbakemelding på at jeg er gravid.. jeg vet jo at jeg er det.. men ble overasket over at det første legen gjør er bare å fuløe ut skjema.. hvem som helst kan jo da gå dit og si dem er det også er prosessen i gang.. men mulig hun dama på laberatoriet såg på prøvene at jeg vsr det og ikke sa noe..
Ja, men jeg tviler på at damer som ikke har hatt positiv graviditetstest gidder det ...? ;) Hjemmetestene er jo så bra og like bra som de på legekontoret, så det er jo ikke nødvendig å ta ny hcg-test av urinen hvis man har konstantert det hjemme. Det finnes jo ikke noen annen måte å sjekke graviditet på vanlig legekontor enn samme test som man gjør hjemme.

Back
Topp