Første legetime i dag :)

Limitless

Tilhører Juni2014 ❤
Tilgangsansvarlig
VIP
Sommerfuglene <3
Hei dere supre junimammaer! :)

I dag klokken 13.30 skal jeg på min første kontroll hos legen. Fikk beskjed om å ta med urinprøve, men hva skjer egentlig på denne kontrollen?

Her blir mannen med også, er det vanlig? Hva har dere gjort? :)

Førstegangsgravid så alt er nytt for meg :) :)

Vet ikke om det er normalt å ha med mann,trur ikke det :)
Du veies, tar blodprøve,sjekker urinprøven, og måler blodtrykk.
Så skrives det inn på helsekort...
Og kanskje gynekologisk undersøkelse... Alt ettersom når du tok den sist :)

Glemte å skrive :
Masse lykke til :)

Har vært på legetime, men det var kun urinprøve som ble tatt. Måtte komme tilbake å ta blodprøve, de sjekket ikke blodtrykket og vi har ikke fylt ut svangerskapskjemaet. Regner med at jeg skal gjøre dette hos jordmor, som jeg har time til 4 oktober

Så spennende, masse lykke til!

Da jeg var på første kontroll sist, ble urin og blod sjekket :) Legen fylte ut helsekortet, og vi hadde en lang og god samtale :) Jeg dro alene, sambo var bare med på ultralyd og sånn :)

Forrige gang hadde jeg med mannen på alle kontrollene. Helt normalt det, og mannen vil gjerne være med. Han skal det nå og. Du tar blodprøve, blodtrykk, han kjenner på livmora di (symfysemål utenpå magen), veier deg, fyller ut ønske om sykehusvalg og du leverer urinprøve. Ellers snakker man om formen din og om du har noen bekymringer/spørsmål. De gir også en del brosjyrer på hva man skal spise og ikke i svangerskapet.

kjæresten min tenkte og være med, men siden han bor langt unna enda og slikt så måtte han jobbe...Men hadde ikke vært spennende for han uansett, jeg ble veid målt blodtrykk, leverte urinprøve og snakket litt om ting fremover.. :)
blodprøver kunne mann ikke ta før uke 12 her sa dem :)
Lykke til :)

De måler blodtrykk, veier, fyller ut helsekort, sjekker urinprøve. Med første var mannen med på alle kontroller, trygghet for både han og meg. Med andre var han med på ul, det blir vel til det denne gangen og.

Tusen takk for svar alle sammen :) Da blir mannen med her! Føler det er trygt og godt for meg, og kanskje det blir litt virkeligere for han også.

Jeg var på første time i går. de sjekker urin, veier deg, fyller ut helsekort og snakker litt generelt omkring svangerskapet. Kan være de sjekker magen din også for å kjenne etter om du er ca så langt som du tror. Jeg ble satt fram 4 dager:)

Back
Topp