Første legetime bestilt

lilleburrito

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Novemberlykke 2018
Noen andre som har vært hos legen/jordmor eller har bestilt time?

Ble plutselig litt mer virkelig nå som jeg bestilte legetime. :)

Ved de to forrige svangerskapene var jeg til legen rundt uke 7. Legen har ultralydapparat (et gammelt og slitt sådan) og fikk sett hjertet som slo.

Fikk time når jeg er 7+3. Får bestille jordmortime etter det tenker jeg. Gikk litt til begge sist (kun til legen med førstemann, mangel på jordmor) og trivdes med det. :)

Var hos legen i dag, men vet ikke om jeg vil kalle det første timen for kontroll. Fikk sykemelding for helgen pga arbeid som ikle passer med bekkenplager og hun skulle ringe Ahus i forhold til diabetesen min og medisinering. Skal tilbake på torsdag, da er jeg 6+5, da skal det måles HbA1C og sikkert blodtrykk osv. Satser på at helsekortet bli fylt ut da.

Har bestilt time som blir i uke 6. Synes det er trygt å følges opp jevnlig gjennom graviditeten :-)

Er det vanlig å gå til legen så tidlig?:wideyed: Forrige svangerskap hadde jeg første legetime i uke 12 og tenkte egentlig å vente til da nå også..:wideyed:

Er det vanlig å gå til legen så tidlig?:wideyed: Forrige svangerskap hadde jeg første legetime i uke 12 og tenkte egentlig å vente til da nå også..:wideyed:
Du trenger ikke noe time før den til. Jeg er tidlig pga risikosvangerskap så må følges opp fra starten

Eg skal til første svangerskapskontroll hos legen på mandag 6+6. Eg må gå jevnlig pga risikosvangerskap.

Tror det er svært forskjellig fra person til person. På nettet står det vel at første svangerskapskontroll er mellom uke 8-12. Legen har ikke lov å ta blodprøve av deg før uke 12, så som regel er det ikke nødvendig med time før uke 12. :)

Jeg kunne ha ventet til uke 12. Har dog et håp om ultralyd for å se hjertet, også har jeg noen spørsmål angående noen medikamenter jeg bruker (men har stoppet nå) som står «kontakt lege ved graviditet».

Noen andre som har vært hos legen/jordmor eller har bestilt time?

Ble plutselig litt mer virkelig nå som jeg bestilte legetime. :)

Ved de to forrige svangerskapene var jeg til legen rundt uke 7. Legen har ultralydapparat (et gammelt og slitt sådan) og fikk sett hjertet som slo.

Fikk time når jeg er 7+3. Får bestille jordmortime etter det tenker jeg. Gikk litt til begge sist (kun til legen med førstemann, mangel på jordmor) og trivdes med det. :)
Var hos legen i går for å ordne med papirer til svangerskapspenger :) leverte urinprøve og tok blodprøve :)

Sniker fra mai.

Tror man egentlig kan velge litt selv når man går til legen eller kontroller. Men kanskje greit å ta disse blodprøvene osv. Selv går jeg også på kontroller hver 14 dag på sykehuset pga Diabetes. Men jeg har ikke vært hos jordmor enda. Er i uke 22 i morgen.

Sniker fra mai.

Tror man egentlig kan velge litt selv når man går til legen eller kontroller. Men kanskje greit å ta disse blodprøvene osv. Selv går jeg også på kontroller hver 14 dag på sykehuset pga Diabetes. Men jeg har ikke vært hos jordmor enda. Er i uke 22 i morgen.
Når startet du med disse kontrollene? Tar de UL?

Når startet du med disse kontrollene? Tar de UL?

Startet med de ganske tidlig, men har bare vært hos diasykepleiere, så flyr annenhver gang nede på kvinneklinikken og oppe på endo. Hadde også en tidlig ul i uke 12/13. Begynner med UL kontroller etter uke 24. Litt usikker på hvor ofte de gjør det nå, men tror de begynner med hver fjerde uke.

Startet med de ganske tidlig, men har bare vært hos diasykepleiere, så flyr annenhver gang nede på kvinneklinikken og oppe på endo. Hadde også en tidlig ul i uke 12/13. Begynner med UL kontroller etter uke 24. Litt usikker på hvor ofte de gjør det nå, men tror de begynner med hver fjerde uke.

jeg var hos legen i dag, blir nok henvist videre. Har dia fremdeles etter forrige svangerskap. Er 5+6 dag

jeg var hos legen i dag, blir nok henvist videre. Har dia fremdeles etter forrige svangerskap. Er 5+6 dag

Det er bra, slitsomt med det svingene blodsukkeret under et svangerskap :-/

Du hadde svangerskapsdiabetes først?
Jeg fikk det i mitt første svangerskap, det gikk over, men noen mnd senere så fikk jeg diabetes :(

Det er bra, slitsomt med det svingene blodsukkeret under et svangerskap :-/

Du hadde svangerskapsdiabetes først?
Jeg fikk det i mitt første svangerskap, det gikk over, men noen mnd senere så fikk jeg diabetes :(

likt som her det da. Fikk det tidlig i svangerskapet med gutten født 14. Så forsvant det noen mnd, før det kom tilbake og ble værende :( syns det er dritt og sårt st det kalles diabetes type 2, for uansett hva jeg gjør med aktivitet og kosthold hjelper det ikke

Jeg ba om å få så fort som mulig, så jeg kan stille alle mine førstegangsgravidspørsmål :hilarious: De hadde ikke noe ledig før 14.01, så skal da, da er jeg 6+6 :)

Jeg bestilte time via nettet tidligere i dag. Bestilte først sånn at jeg ville vært 6+6.. men så tenkte jeg at det var for tidlig, så jeg avbestilte og bestilte ny til 8+1. Men jeg vet ikke hva jeg burde, jeg altså. Skulle ha fått ringt og snakket med dem, så får dem høre historikken fra tidligere svangerskap og tatt en beslutning ut i fra det.

Jeg bestilte time via nettet tidligere i dag. Bestilte først sånn at jeg ville vært 6+6.. men så tenkte jeg at det var for tidlig, så jeg avbestilte og bestilte ny til 8+1. Men jeg vet ikke hva jeg burde, jeg altså. Skulle ha fått ringt og snakket med dem, så får dem høre historikken fra tidligere svangerskap og tatt en beslutning ut i fra det.

Jeg bestilte også time på nettet. Men i feltet «foreslå tidspunkt» skrev jeg tekst at jeg var gravid 5+0. At jeg ikke visste når timen bør være, men at jeg var inne ved uke 7/8 begge forrige svangerskapene og fikk sett hjertet banke på ultralyd og at det var betryggende. Fikk time ved 7+3.

Tenker at om de syns det er unødvendig å gå da, så hadde de satt opp timen seinere.

Skader ikke å ta en telefon og høre med de :)

Back
Topp