Første legesjekk

Lilletåa

Elsker forumet
Hei, jeg er 8 + 4 når jeg skal til legen på tirsdag.

Hva sjekka legen på deres første sjekk jenter?

Gruer meg litt fordi jeg har fått helt ny lege nå...

Jeg var til lege på torsdag, da var jeg 8+3. Hun fylte ut helsekort og målte BT. Skal ta blodprøver, levere urinprøve og ta gu når jeg er 12 uker på vei.

Jeg var nå på fredag. Vi fylte ut skjemaet, målte blodtrykk og hun lytta på lungene. Og - for å skremme deg - så kjente hun på livmora innenfra ;) Tror det var for å fylle ut noe på skjemaet. Men var jo greit å vite at den vokser som den skal. Åja, og så tok jeg blodprøver og urinprøve.

Men det verste var at jeg måtte veies... Noe jeg unngår hjemme. Men klart det må følges opp.

Tok bt, tok blodprøver, sjekket urin å skrev helse kort. Hvorfor får dere gu undersøkelse????

Her har jeg bare vært på tidlig ul thats it, skal ikke bli sjekket nedentil før fødsel jeg nå :P

Tok bt, tok blodprøver, sjekket urin å skrev helse kort. Hvorfor får dere gu undersøkelse????

Her har jeg bare vært på tidlig ul thats it, skal ikke bli sjekket nedentil før fødsel jeg nå :p

Jeg skal ha det fordi det er veldig lenge siden sist. Bare derfor.

åja. Ville ikke gjort det nå så lenge jeg er gravid, tok 6 ukerskontrollen å sånn kreftprøve. holder mer en nok :P

åja. Ville ikke gjort det nå så lenge jeg er gravid, tok 6 ukerskontrollen å sånn kreftprøve. holder mer en nok :p

Det var legen min som foreslo det, ettersom det var så lenge siden sist. Gu er ikke det morsomste som fins, men det er jo fort gjort ;)

Det var legen min som foreslo det, ettersom det var så lenge siden sist. Gu er ikke det morsomste som fins, men det er jo fort gjort ;)

Ahaaa ;) Nei fyy, når dem skulle sette meg i gang med kateter, så klarte dem å klype meg med den greia. NO MORE GYN PÅ MEG ASSÅ!!! Da skal den være laaaaaaaaaaangt unna høna mi :P

Jeg var til legen(vikar av fastlegen min) når jeg var 8+2. Det er ganske tidlig, men det er fordi jeg skal få litt tettere oppfølging av fagfolk. Det som ble gjort:
- Blodtrykk
- Blodprøver
- Veiing(slapp dette fordi jeg selv veide meg hjemme på morgenen og kunne oppgi dette. De skal føre opp vekt før du ble gravid +vekta den dagen du er på kontroll)
-Helsekort ble fylt ut.
(-I første svangerskap ble det også en GU for å sjekke om mormunnen var lukket og kjenne på størrelsen på livmora, men da var jeg lengre på vei, i midten av uke 11 og det var fastlegen min. Kanskje forskjellig hva legene gjør? )

Om det blir en GU får du bare tenke at det er trening til fødselen:P Da må man ihvertfall blotte seg for en haug med folk. Og tror neppe legene syns det er så veldig spennende:P

var første kontroll her i dag... tok blodprøver, urinprøve, veiing, blodtrykk og fylte ut helsekortet :)

Back
Topp