Første legekontroll

Mummmimamma

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Mange her som har vært på første kontrollen? :) Eller når skal dere?

Jeg var i dag, 5+2, fordi vi hadde en del utfordringer i forrige svangerskap. Og fastlegen min tok like gjerne en ultralyd, for hun ville forsikre seg om at jeg ikke var lenger på vei. Utvendig ultralyd, men hun klarte å finne en liten prikk. Så pekte hun på den og sa at der er babyen min! Det var så fint. Hun er glad i ultralyder, så det blir nok ul på nesten alle kontroller ;) Og neste ultralyd blir om 3 uker. Da håper jeg å se hjerteaktivitet! Etter det blir jeg henvist til Nasjonalt senter for fostermedisin på St. Olavs.

Jeg var også på ultralyd idag. 5+3 med innvendig ultralyd. Fikk se fostersekk og plommesekk med et biiiiittelite fosteranlegg på 1,5 mm :) Neste kontroll er når jeg er 8 uker.

Skal på første kontroll om 2 uker. Da er jeg vel rundt 9+4 eller noe sånt. Usikkert da jeg har hatt uregelmessig og lang syklus. Skal be om henvisning til tidlig UL for å finne det ut :)

Jeg har vært så heldig at jeg fikk ørebetennelse forrige uke. Da ba de meg gå til sjekk om 2-4 uker. Så jeg drøyer det litt, sånn at jeg kan ta svangerskapskontroll i samme slengen. Bare 5 uker og jeg er redd for at de ikke tar det som svangerskapskontroll om jeg kommer for tidlig. Bestilte i uke 7 første gang og den eneste kontroller de tok var urinprøve for å sjekke om jeg var gravid :/

Skal på første ordentlige kontroll på mandag. Har vært innom hos turnuslege og gynekolog pga blødning, men ikke gjort "full" kontroll. Spent på å treffe ny fastlege, litt nervøs. Var mye sykmeldt mot slutten av svangerskapet sist, redd for å få en som ser ned på sånt og er veldig streng... Og gruer meg til de evinnelige veiingene i full offentlighet! Haha, svære damen opp på vekten etterhvert :D Jaja, så lenge lille bølle klorer seg fast så kan jeg ikke klage :-)

Back
Topp