Første legekontroll

Veron

Glad i forumet
Er unnagjort! Var en vikar lege der som tok det veldig seriøst og sendte henvisning til sykehuset med en gang ang tidli UL og blodfortynnende.

Hun som tok blodprøvene virket sååå negativ. "Det er tidli enda, mye kan skje." Testen din er ikke super posetivt osv osv. Så heldigvis ble det tatt HCG prøver slik at jeg får sjekke va stigningen er neste uke.

Flere som har opplevd negativt helse personal?
 
Ja.. det er skikkelig kjipt! Spesielt om man er nervøs fra før. Men jeg tenkte hun sikkert hadde en dårlig dag. Møtt henne etterpå og da har hun ikke vært så sur ☺
 
Var også på første legebesøk i dag. Utrolig skuffet og er offisielt på jakt etter ny fastlege. Min fastlege hadde sluttet og jeg har blitt overført til en annen lege - han bare trykket inn på PCen at jeg var gravid, ville ikke ta blodprøve, ba meg tisse i et glass og levere i resepsjonen (uten at jeg fikk vite noen resultater fra det), og ba meg komme tilbake om noen uker.. Hva skal man egentlig forvente av fastlegen? Noen som har positive erfaringer?
 
Min fastlege har tatt meg godt i mot alle gangene.. Første timene med alle 3 har jeg blitt tatt blodprøver av for å sjekke vitamin osv, urinprøve, og i allefall 2 av gangene har hun tatt gyn undersøkelse, inkludert diverse tester.. Vet ikke om det trengs, men greit å vite at alt er som det skal :) også har jeg fått med svangerskapspapirer og dagbok :)
 
Jeg fikk beskjed om å ta kontakt når det nærma seg 12 uker når jeg ringte legen. Så da må jeg vel bare gjøre det da....
 
Var også på første legebesøk i dag. Utrolig skuffet og er offisielt på jakt etter ny fastlege. Min fastlege hadde sluttet og jeg har blitt overført til en annen lege - han bare trykket inn på PCen at jeg var gravid, ville ikke ta blodprøve, ba meg tisse i et glass og levere i resepsjonen (uten at jeg fikk vite noen resultater fra det), og ba meg komme tilbake om noen uker.. Hva skal man egentlig forvente av fastlegen? Noen som har positive erfaringer?
Jeg fikk vertfall tatt blodprøver, blodtrykk også fikk jeg svangerskaps papirer
 
Var også på første legebesøk i dag. Utrolig skuffet og er offisielt på jakt etter ny fastlege. Min fastlege hadde sluttet og jeg har blitt overført til en annen lege - han bare trykket inn på PCen at jeg var gravid, ville ikke ta blodprøve, ba meg tisse i et glass og levere i resepsjonen (uten at jeg fikk vite noen resultater fra det), og ba meg komme tilbake om noen uker.. Hva skal man egentlig forvente av fastlegen? Noen som har positive erfaringer?

Min fastlege var akkurat slik du beskriver. Helt håpløst. Denne gangen tenker jeg at jeg ikke skal gå til fastlegen en eneste gang..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har verdens beste fastlege! I tillegg, verdens beste jordmor! Prata med hun som jeg hadde sist svangerskap, og hun ville følge meg nå også. Veldig glad for det :)
MEN, har ei ganske sur helsesekretær på legekontoret da...
 
Back
Topp