Første legebesøk

Maggie2015

Glad i forumet
Hei!

Jeg skal til legen for første gang i dag. Er 4+4, hva bør jeg forvente meg? Tenkte å ta med samboern, vil gjerne inkludere han så mye som mulig :)

Noen av dere som har vært hos legen enda?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Var og med legen rundt den tiden, fikk ingenting ut av det igrunn - uten tidlig ul på sykhuset. Hadde håpet pā måling av hsc eller noe, i og med det var pos test så kort etter sa. Men fikk bare beskjed om å stole på hjemmetesten. Så for min del drar jeg ikke til lege så tidlig igjen:)


♡02.03.2015♡
 
Jeg drar ikke til lege før første ordinære kontroll er, rundt uke 11-12. Med mindre det er noe spesielt så er det egentlig ikke noe poeng i å dra til legen så tidlig. :)

Vet ikke hva du kan forvente deg når du er så kort på vei. Det man gjør når man er på første kontroll i uke 11-12 er i alle fall å ta blodprøve, urinprøve, fylle ut helsekort og slike praktiske ting. :)
 
Jeg drar ikke til lege før første ordinære kontroll er, rundt uke 11-12. Med mindre det er noe spesielt så er det egentlig ikke noe poeng i å dra til legen så tidlig. :)

Vet ikke hva du kan forvente deg når du er så kort på vei. Det man gjør når man er på første kontroll i uke 11-12 er i alle fall å ta blodprøve, urinprøve, fylle ut helsekort og slike praktiske ting. :)

Ok, takk for svar :) Dette er min første graviditet så det er vel egentlig mest for trygghetens skyld, og kanskje som et "klyp i armen -du er faktisk gravid". Også reiser vi bort resten av juli, og da føles det fint å ha hilst på legen først :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Har bestilt time til ca uke 11-12. Sist var jeg i uke 8, men det var fordi jeg var kvalm og trengte litt sykemelding fra jobb. Legen ville ikke ta blodprøver eller fylle ut helsekort før jeg var nærmere 12 uker.

Hvis det ikke er noe spesielt, er det ikke så mye de får gjort så tidlig. Men skjønner absolutt tanken om å ville gjøre det "virkelig". :) selv bruker jeg tidlig ul til det, skal inn rundt 6+2 og håper å se hjertelag før jeg drar på ferie dagen etter..
 
Hvordan får man tidlig ul? Har vært hos legen nå, og hun sa jeg ikke fikk ul før rundt uke 17. Kunne godt tenke meg det før jeg forteller noe til noen, bare for å vite at det er et bankende hjerte i magen :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Hvordan får man tidlig ul? Har vært hos legen nå, og hun sa jeg ikke fikk ul før rundt uke 17. Kunne godt tenke meg det før jeg forteller noe til noen, bare for å vite at det er et bankende hjerte i magen :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Bestill privat:)


♡02.03.2015♡
 
Aha, hvor da? Typ volvat?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Supert :) Bestilte på lysaker nå, koster 1400 kr, er det normalt?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Tror det er en relativt vanlig pris, ja. Har sett alt fra 1000 og opp til 1500 her i byen.
 
Back
Topp