Skal på første legetime mandag og er da 10+6. Stemmer det at blodprøvene må tas etter 12 uker? (Var ikke sånn i 2014)
Hører de etter hjertelyd så tidlig, husker ikke fra sist...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skal på første legetime mandag og er da 10+6. Stemmer det at blodprøvene må tas etter 12 uker? (Var ikke sånn i 2014)
Hb er "blodprosent" (hemoglobinnivå i blodet)Jeg tok en blodprøve i uke 6 for å måle Hb (ikke at jeg vet hva der står for). Måtte komme tilbake etter uke 12 for de andre blodprøvene ;-)
Må ta den testen jeg også, fikk beskjed av legen at jeg måtte ta den ca uke 22. Gleder meg veldig jeg også....Det er tydelig at det er ganske ulik praksis. Jeg var på første svangerskapskontroll i uke 10. Tok masse blodprøver. Skal tilbake rett etter jeg er 14 uker på vei, for å ta glukosetest (gjett om jeg gleder meg :/ )
Må ta den testen jeg også, fikk beskjed av legen at jeg måtte ta den ca uke 22. Gleder meg veldig jeg også....
Tatt så å si alle tester, men Får ikke ta glukosetesten før i uke 20-23.. ville ta den idag jegDet er tydelig at det er ganske ulik praksis. Jeg var på første svangerskapskontroll i uke 10. Tok masse blodprøver. Skal tilbake rett etter jeg er 14 uker på vei, for å ta glukosetest (gjett om jeg gleder meg :/ )
Forskjell på mange områder ser det ut tilForskjellig praksis der også. Jeg forstod det slik av legen min at det var best å ta den så fort som mulig. Jeg ba om at vi ventet til jeg var over den verste kvalmen. Testen fungere jo ikke spesielt bra om man spyr det opp igjen.
Også må man sitte helt stille i 2 timer : prøv å få den gravideblæra til å holde seg så lenge![]()
Har du tatt testen før? Jeg har i hvert fall aldri fått beskjed om å sitte helt i ro i to timer, og jeg har tatt testen 4 ganger på to ulike legekontor. Var ingen forbud mot å gå på do, heldigvis.Forskjellig praksis der også. Jeg forstod det slik av legen min at det var best å ta den så fort som mulig. Jeg ba om at vi ventet til jeg var over den verste kvalmen. Testen fungere jo ikke spesielt bra om man spyr det opp igjen.
Også må man sitte helt stille i 2 timer : prøv å få den gravideblæra til å holde seg så lenge![]()