Første lege/jordmortime...

Nethecéline

Betatt av forumet
Junibarna 2015
Skal på første legetime mandag og er da 10+6. Stemmer det at blodprøvene må tas etter 12 uker? (Var ikke sånn i 2014)
Hører de etter hjertelyd så tidlig, husker ikke fra sist...

Skal på første legetime mandag og er da 10+6. Stemmer det at blodprøvene må tas etter 12 uker? (Var ikke sånn i 2014)
Hører de etter hjertelyd så tidlig, husker ikke fra sist...

Min lege sa at ingen prøver tas før etter 12 uker nå. Det ble nytt i sommer(i oslo), for tok alle prøver i uke 10 juni.
Min hørte ikke etter hjertet.

Ulik praksis. På legesenteret mitt tar de blodprøver før uke 12. Jeg var 9+5 eller noe da de ble tatt.

Var hos jordmor i dag, 12+3, hun hørte etter hjertelyd. Fant den til slutt. Men det er egentlig tidlig for sånt, så ikke bli redd om legen/jordmora ikke finner noe :)

Samme sa min, kan heller ikke huske d var sånn i fra forrige gang (2013). Men jeg skal tilbake om noen uker for blodprøver:)

Jeg måtte komme tilbake etter uke 12 for å ta blodprøver.

Jeg tok blodprøver i uke 9+4. Var med jordmor i går (10+3) hun ville ikke høre etter fosterlyd før etter uke 12 :)

Jeg tok en blodprøve i uke 6 for å måle Hb (ikke at jeg vet hva der står for :P ). Måtte komme tilbake etter uke 12 for de andre blodprøvene ;-)

Det er tydelig at det er ganske ulik praksis. Jeg var på første svangerskapskontroll i uke 10. Tok masse blodprøver. Skal tilbake rett etter jeg er 14 uker på vei, for å ta glukosetest (gjett om jeg gleder meg :/ )

Det er tydelig at det er ganske ulik praksis. Jeg var på første svangerskapskontroll i uke 10. Tok masse blodprøver. Skal tilbake rett etter jeg er 14 uker på vei, for å ta glukosetest (gjett om jeg gleder meg :/ )
Må ta den testen jeg også, fikk beskjed av legen at jeg måtte ta den ca uke 22. Gleder meg veldig jeg også....

Må ta den testen jeg også, fikk beskjed av legen at jeg måtte ta den ca uke 22. Gleder meg veldig jeg også....

Forskjellig praksis der også. Jeg forstod det slik av legen min at det var best å ta den så fort som mulig. Jeg ba om at vi ventet til jeg var over den verste kvalmen. Testen fungere jo ikke spesielt bra om man spyr det opp igjen.
Også må man sitte helt stille i 2 timer : prøv å få den gravideblæra til å holde seg så lenge :P

Tatt så å si alle tester, men Får ikke ta glukosetesten før i uke 20-23.. ville ta den idag jeg :p

Forskjellig praksis der også. Jeg forstod det slik av legen min at det var best å ta den så fort som mulig. Jeg ba om at vi ventet til jeg var over den verste kvalmen. Testen fungere jo ikke spesielt bra om man spyr det opp igjen.
Også må man sitte helt stille i 2 timer : prøv å få den gravideblæra til å holde seg så lenge :P
Forskjell på mange områder ser det ut til :-P vil helst bli ferdig med den jeg :-P

Har du tatt testen før? Jeg har i hvert fall aldri fått beskjed om å sitte helt i ro i to timer, og jeg har tatt testen 4 ganger på to ulike legekontor. Var ingen forbud mot å gå på do, heldigvis. ;) Og forrige gang (sist uke) hadde jeg til og med legetime inni de to ventetimene. Men jeg fikk ikke gå noen steder, ut på gaten liksom. Men det tror jeg er fordi man kan "reagere" med svimmelhet. Er det ulik praksis på dette også? :o

Back
Topp