Første lëgekontroll+ tørr dere å glede dere så tidlig?

Januarstjerna*

Andre møte med forumet
Hei hei. Jeg lurte på når dere første gang var hos legen etter dere fant ut at dere var gravide? Jeg er ca 6 uker på vei og skal til legen nå. Hva skjer der? :)

Tørr dere glede dere over graviditeten? Jeg kjenner at jeg gleder meg så ille og at alt føles så riktig. Noen som ikke skjønner hvordan jeg tørr det i tilfelle det går galt. Hva tenker dere om det?
Har selv hatt en spontan abort tidligere, men da følte jeg også at ting lissom ikke helt stemte tiltross for at jeg aldri har vært gravid før.

Det ble mitt første innlegg det ;)
:)

Jeg var innom lege da jeg var sju uker men det er for tidlig for første kontroll så her gjør de ihvertfall ingenting:) Men fint om en trenger å snakke litt,spørre litt og selvf. om en har ekstra grunn til bekymring så tar de vel hensyn til det!

Lykke til da:)

Ja kanskje svare på spørsmål også da-(senil) hehe..tør ikke glede meg 100% dvs vi gleder oss og kan småsnakke om det men vi har beina på bakken og vet at det ikke er en selvfølge at det går bra! Kanskje mest pga småblødninger at en er ekstra bekymret..

Første gang jeg var gravid var jeg hos legen da jeg var 5 uker på vei og denne gangen var jeg 7 uker på vei :)

Hos legen finner de ut termin dato, de veier deg, og gir deg infornasjon om hva du kan spise og ikke spise, de tar blodprøve, måler blodtrykk, tar urin prøve og svarer på de spm du har :)

Er 9+3 jeg, gleder meg veldig =)

Jeg var til legen første gang da jeg var 6 uker på vei, men da svarte han bare på spørsmål og informerte litt, og vi fannt ut termin dato. Men tok ingen prøver før uke 12 da jeg var på første svangerskapskontrollen:p Jeg tør nesten ikke å glede meg enda heller, er i uke 15+4 :p det er vell mest fordi jeg har verken hørt hjertelyd eller vært på UL.

Jeg er i dag 6+3, skal til legen for første gang på fredag 25 Mai når jeg er 6+5. Aner ikke hva som skjer da.... så er veldig spent :)

JA! Jeg gleder meg stooort over graviditeten og er ikke redd for å miste i det hele tatt, føler meg liksom så rolig og fredelig på innsiden. Men så klart er jeg veldig utålmodig og vil ha de 3 første mnd overstått for sikkerhets skyld, hehe.
Da skal jeg juble da! (selv om jeg jubler en del allerede...)

Vi har ingen barn fra før, så dette er den første skatten vår som i tillegg ble unnfanget ved første forsøk :D Kunne ikke blitt bedre!
Men bare for å ha det sagt, jeg holder beina plantet på jorda selv om jeg fryder meg enormt, for man vet jo aldri 100% om det går bra.

Første kontrollen skal skje mellom uke 8-12, tidligere enn det er ikke nødvendig. Jeg pleier å glede meg fra starten av, men slipper ikke gleden skikkelig løs før jeg er 12 uker på vei. Selvom det som oftest går bra er det også veldig vanlig å miste.

Lykke til

Back
Topp