Første kontrolltime

Meluca

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Da var man på vei til sin første jordmor time. :) Begynner å bli veldig virkelig nå :)

Heldigris:) Jeg hadde akkurat min første tur hengende over doskåla! Oh joy.... :@

❤️ Termin 16.12.14 ❤️

Taster fra appen:)

Skal oppdatere når jeg kommer hjem fra jobb. Mye å skrive.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Føler fortsatt ikke det er virkelig, jeg! Har termin 16.12.14 jeg også :-) første kontroll i dag. Måtte spørre legen om han kunne ta en graviditetstest for sikkerhetsskyld enda jeg har vel tatt 5 fra før :-):-)

Oppdatering fra kontrollen.
Det hele begynte med at jeg fikk en liten " skjennepreke" fra jordmor. Jeg hadde glemt å ta stoffskifte blodprøvene mine før påske. Det var vist veldig viktig at det ble vedlikeholdt så jeg hadde rett dose på tabelettene mine. Fikk jo vite at om jeg ikke var nøye så kunne barne i værstefall få skade :O Så jeg skal ta blodprøver HVER mnd. ( jippiii jeg som elsker nåle *NOT*

Den andre SJOKK beskjeden jeg fikk var jo vekta å BMIen min. Vet jeg veier en god del for mye, men at det var SÅ ille viste jeg ikke. Prøver alt jeg kan for å få stabilisert vekta, men med stoffskifte som er i bergedaler så er jo vekta det også. Hadde desverre en BMI på 36,6 så er i faresone for det ene og det andre :'(
Men fikk beskjed om at jeg skulle få nøye oppfølging da. Å har fått noen brosjyrer ang kosthold og slikt da.

Så fikk jeg også vite det at siden BMIen min er så høy så er det ikke sikkert jeg får føde på fødeplassen min. Må vist kanskje på en kvinneklinikk. Nermeste da er vist Tromsø.

Så ja.. Hode mitt spinner en del i dag gitt.. Både med gleder og sorger. Jeg er gravid, jeg får oppfølging, men mye å bekymre seg over.. ( å jeg som ikke var noe bekymret i det hele tatt. )

Ble litt langt det her.

*takk for at du leste*

Det hele begynte med at jeg fikk en liten " skjennepreke" fra jordmor. Jeg hadde glemt å ta stoffskifte blodprøvene mine før påske. Det var vist veldig viktig at det ble vedlikeholdt så jeg hadde rett dose på tabelettene mine. Fikk jo vite at om jeg ikke var nøye så kunne barne i værstefall få skade :O Så jeg skal ta blodprøver HVER mnd. ( jippiii jeg som elsker nåle *NOT*

Den andre SJOKK beskjeden jeg fikk var jo vekta å BMIen min. Vet jeg veier en god del for mye, men at det var SÅ ille viste jeg ikke. Prøver alt jeg kan for å få stabilisert vekta, men med stoffskifte som er i bergedaler så er jo vekta det også. Hadde desverre en BMI på 36,6 så er i faresone for det ene og det andre :'(
Men fikk beskjed om at jeg skulle få nøye oppfølging da. Å har fått noen brosjyrer ang kosthold og slikt da.

Så fikk jeg også vite det at siden BMIen min er så høy så er det ikke sikkert jeg får føde på fødeplassen min. Må vist kanskje på en kvinneklinikk. Nermeste da er vist Tromsø.

Så ja.. Hode mitt spinner en del i dag gitt.. Både med gleder og sorger. Jeg er gravid, jeg får oppfølging, men mye å bekymre seg over.. ( å jeg som ikke var noe bekymret i det hele tatt. )

Ble litt langt det her.

*takk for at du leste*

Ja da har du fått litt beskjed om hva som følges opp fremover :-) dette klarer du, en må bare være litt strukturert i forhold til å huske å ta prøvene når du må det o.s.v. :-)
Kostholdet får du sikkert hjelp til med oppfølgingen. Du er sikkert ikke den første som har en litt høy BMI. Og om du må føde på kvinneklinikken, så er det kun for deres begges beste! :-)

Stå på videre, ikke midt motet :-) dette går bra :-)

❤️Venter vår første i desember ❤️

Ja da har du fått litt beskjed om hva som følges opp fremover :) dette klarer du, en må bare være litt strukturert i forhold til å huske å ta prøvene når du må det o.s.v. :)
Kostholdet får du sikkert hjelp til med oppfølgingen. Du er sikkert ikke den første som har en litt høy BMI. Og om du må føde på kvinneklinikken, så er det kun for deres begges beste! :)

Stå på videre, ikke midt motet :) dette går bra :)

❤️Venter vår første i desember ❤️
Tusen takk :) Godt noen klarer å få meg til å holde motet oppe :)

Regner med å få samme opplevelse som deg :( bmi på 35.3 men i det minste fått en analyse av kroppen og er ikke så ille som det høres it som, har vist mye muskler. Men ser skjenne preiken komme og fare for at personen får så øra flagrer. Drittlei kommentarer åå vekt. Og med ivf som keg har vært med på har gjort at jeg har gått opp 11 kg pga hormoner. Ikke spist mer eller døtti i meg godteri. Huff da ikke mening med en liten utblåsning... grunnen til at jeg egentlig kommenterte var pga stoffskiftet. Godt å vite at jeg må ta en prøve i mnd

Ble litt langt det her.

*takk for at du leste*

Jeg kan tenke meg at du sitter med mange tanker etter den kontrollen.

Men skulle det bli undersøkelser fødsel på deg her i traktene så må du si fra :)

Jeg kan tenke meg at du sitter med mange tanker etter den kontrollen.

Men skulle det bli undersøkelser fødsel på deg her i traktene så må du si fra :)

Er du i tromsø ? :)

Back
Topp