Første kontroll

Mine3nydelige

Elsker forumet
Når skal dere på første kontroll???
Jeg skal 19 mai...Gleder meg..Håper på ett lite bankende hjerte[:D]
 
Skal til lege på første time på onsdag. Da er jeg akuratt 6 uker på vei:)
Men har dere med dere urinprøve til første time?
 
Jeg skal til min første time 8 juni, om ikke jeg må sykemeldes før det. Og så skal jeg til jordmor første gang den 11 august. Er veldig lange ventetider hos legene her jeg bor, men så lenge jeg er frisk og rask så spiller det jo egenlig ingen rolle. Men kjenner jeg gleder meg masse!
 
ORIGINAL: Tmora

Skal til lege på første time på onsdag. Da er jeg akuratt 6 uker på vei:)
Men har dere med dere urinprøve til første time?

 
Ja jeg har det
 
Ja legen min og jordmoren sa at jeg måtte ha med urinprøve til hver kontroll. Godt de sier fra, for jeg hadde garantert ikke tenkt på det [:)]
 
skal nå til fredagen[;)]
 
Skal på første svangerskapskontroll 14 mai..gruer meg til alt som skal skje da, legen sa det kom til å ta tid[8|] men gleder meg til å få en bekreftelse da[:D]
 
Jeg skal på første skikkelige kontroll den 5 juni.. Ellers så var jeg hos legen nå den 27 april. Men det var fordi jeg er så dårlig og skal ha eksamen. Men blir jeg enda dårligere må jeg tilbake - krysser fingrene for at det ikke blir før den 5 juni [:)]
 
Jeg skal på UL 13. mai - har bare vært hos legen å målt HCG i forrige uke, ellers ingen andre kontroller..
 
Når skal man ha sin første kontroll hos lege? UL er privat...
 
[:)]
 
Min lege sa det var vanlig og komme fra uke 10 til uke 12 til første besøk. Er fem uker og tre dager på vei. Er det noen andre som gråter for ingenting? Er sikkert mye følelser som skal fordøyes.....
 
jeg skal til legen torsdag pga han har misstanke på at jeg er lengre på vei så d blir spennende
 
jeg var på ul når jeg så at jeg fagtisk var gravid hehe, men skal tilbake i uke 10 siden jeg mistet for 3 mnd siden.. bestiller vel 1 lege/jordmor time etter den kontrollen.. får svar på hcg onsdag eller torsdag.. er kjeempe spendt.. hadde mareritt om at spiren var borte i natt..
 
Noen av dere som kan si sånn ca hva som foregår på første timen hos legen?[;)]
 
Jeg var hos legen i sist uke for å spørre om ting jeg lurte på i forhold til svangerskap og for å bestille svangerskapskontroll. Da sa hun at på første svangerskapskontroll ble det satt av tid til GU, der en tok celleprøver av livmor, og sjekket for kjønnssykdommer, og for å se på slimhinnene, dette for å fastslå graviditet. Legen sjekket også puppene at de vokste som dem skulle
Så må en ta blodprøve forr å få sjekket for syfillis, røde hunder, hiv, og blodtype -> her var også noe med rhesus +/- som har noe å si for barnet. Denne og er kun på første kontroll.
Så måtte man ha med urinprøve for å sjeekke at en ikke hadde UVI, eller om det er sukker i urinen. 
Videre målte en vekt, på senere kontroller er det også vanlig å måle størrelse på livmoren (symfyse-fundus mål. Blodtrykket blir også målt.
Så får en helsekort for gravide, og det blir satt av tid til samtale.

Skrev mye nå[:D] men det var det som var vanlig å gjøre på mitt legekontor :)
 
skal på kontroll den 20 ,mai..hos gyn for å sjekke om det er noen spire der.
 
virker som de e litt forskjellig i forhold til å ha første kontroll. e skal ikke ha før 18.juni... :) e vel c 14 uke på vei da..
 
Jeg skal 11 mai, er da ca. 6 uker på vei. 
 
Back
Topp