Første kontroll

LilleSmurf25

*Snart* mor til 3
Aprilspirene 2025
Har min første kontroll på torsdag :Heartred :Heartred

Hva er det egentlig dere gjorde på fleste kontroll .? Er så mange år siden at jeg ikke husker hvordan det var :laughing002

Fyller ut helsekortet, får med blodprøverekvisisjon og henvisning til TUL :)

Her er første kontroll hos jordmor 28. Aug. Har enda ikke fått dato til OTUL, syns det føles så lenge til..

Har første kontroll hos jordmor neste torsdag (29.aug).

Første kontroll på mandag som kommer ❤️ Noen som husker når jordmor kan høre hjerteslag med doppler?
Her vil ikke jordmor lytte før etter OUL.
Kan av og til være vanskelig å finne lyden og det kan skape mer bekymring enn nødvendig om hun ikke finner den sier hun.

På min første kontroll tok jeg blodprøver og urinprøve, vi fylte ut helsekortet og ble henvist til tidlig ultralyd og fostermedisinsk avdeling.

Jeg hadde første kontroll hos fastlegen, fylte ut helsekortet, tok blodprøve og leverte inn urinprøve. Han sendte henvisning til ul, og anbefalt at jeg dro til jordmor etter ul timen.
Sist hadde jeg også time hos jordmor etter ul, men oppdaget ma på ul så kom aldri så langt. Så kommer ikke til å ringe jordmor før etter ul timen denne gang.

Var der i dag. Ble tatt blodtrykk, fikk henvisning til tidlig UL, og NIPT, blodprøver og glukose.
Fylte inn skjema og historikk. :Heartred :Heartred

Blodtrykk, alle tester, glukose, otul og nipt. Venter nå på time, tar alt for lang tid så vurderer å kjøre privat tul

Jeg hadde første time med jordmor i går! Var digitalt, litt rart egentlig. Men var egentlig bare å svare på litt spørsmål og sånt. Neste kontroll blir når jeg er 10+2 og da skal det tas blodprøver og alt sånt :)

Jeg hadde første time med jordmor i går! Var digitalt, litt rart egentlig. Men var egentlig bare å svare på litt spørsmål og sånt. Neste kontroll blir når jeg er 10+2 og da skal det tas blodprøver og alt sånt :)
Oi. Digital førstetime?
Det var spesielt! Er det noe som henger igjen fra Covid tiden?

Oi. Digital førstetime?
Det var spesielt! Er det noe som henger igjen fra Covid tiden?
Synes også det var rart! Er visst noe som er innført her der jeg bor i Sverige :happy090 men var jo litt spesielt at jordmor satt og delte skjerm med meg og viste meg forskjellige dokumenter :hilarious:

Synes også det var rart! Er visst noe som er innført her der jeg bor i Sverige :happy090 men var jo litt spesielt at jordmor satt og delte skjerm med meg og viste meg forskjellige dokumenter :hilarious:
Åja, ja kanskje det bare er sånn der overalt nå..
Her ble jo blodtrykk og urinprøver tatt og. Vanskelig å få til det gjennom skjermen :laughing002

Åja, ja kanskje det bare er sånn der overalt nå..
Her ble jo blodtrykk og urinprøver tatt og. Vanskelig å få til det gjennom skjermen :laughing002
Hehe ja, litt vanskelig å ta der via skjerm :p Men alt sånt blir tatt på neste kontroll her. Virker som de har «delt opp» første kontroll i to deler :happy:

Back
Topp