Første kontroll

Satseralt

Flørter med forumet
Assistert-jentene
Junibollene 2023
Jeg har brukt å vært hos jordmor/ lege annenhver gang, fordi jeg digger begge!
Er nå 6+0. Skal til lege på fredag når jeg er 6+5 for å ta ul( sjekke at det ligger rett plassert og om det er liv) Hadde en exu i fjor på denne tiden. Usikker når jeg skal bestille time hos jordmor? Tidlig ennå synes jeg ..

Kommer til og gjøre det likt som deg :) Skal på første kontroll (og TUL) hos fastlegen når jeg er 6+4. Bestilt time hos jordmor og, men avtalte og ta det når jeg er 10+0. Ville være tidlig ute med og ordne time hos jordmor, da det fyller seg raskt opp her jeg bor.

Skal til lege i morgen :) husker ikke fra sist hva en gjør på første time til lege. Hun vil sikkert sykemelde meg litt ganske kjapt, kjenner jeg henne rett

Jeg har bestilt time til privat jordmor for UL 6+3 på grunn av noen mindre blødninger som jeg ikke klarer å slutte å bekymre meg for. Tok det opp med legen som ikke var det minste bekymret og ikke ville undersøke nærmere. Har heldigvis fått plass på helsestasjonen for svangerskapskontroller hos jordmor, da jeg etter forrige møte med legen kjente at jeg ikke ønsket å gå til han for kontroller. Har første time hos ordinær jordmor 9+0.

Jeg var på første kontroll 6+3, fikk tul og så et hjerte slå. Ellers var det kun oppfølging av ting som jeg må følge med på (medisiner som skal reguleres pga svangerskap) så tok blodprøver. Fikk ny time i uke 12 for den ordinære første kontrollen. (Skal ha ny tul i uke 9 på ous) jeg ønsker nok en tettere oppfølging enn det som er standard, tenker det må bli opp til den enkelte å kjenne på behovet

Glad jeg ringte JM tidlig, for der var det lang ventetid, så dro til legen første gang mnd 1, JM andre gang mnd 2, skal til legen i u 12 for da ønsket han å ha meg inn, tenker å dra til JM etter det så lenge alt er som normalt, har time dit i uke 18 iallefall :happy:

Forrige gang hadde jeg første kontroll hos fastlegen og resten hos jordmor. Planlegger å gjøre det samme denne gangen, men skal ikke bestille time før etter TUL i uke 7. (Standard TUL etter IVF).

Her får en ikke første kontroll før en er i uke 12 ca. Måtte til og med ringe fastlegen for henvisning til offentlig tul, fordi jeg ikke fikk time der tidligere enn uke 12. Men slik har det vært tidligere også, har fått time til jordmor i uke 12, har det vært noe behov for kontroll før det, har jeg måtte ringe fastlegen for time.

Jeg kontaktet lokal helsestasjon og ble satt opp når jeg er 7+3, samme dag som vi skal på privat tul :)

Jeg var til første kontroll hos jordmor i kommunen nå på mandag (7+5). Og første tidlig ultralyd (privat) 8+0. På første kontroll henviste jordmor til NIPT og TU pga. alder, og har også allerede fått innkalling til rutineultralyd i uke 18. Satt opp en valgfri time hos jordmor rundt uke 15 fordi jeg syntes det var lenge å gå til neste gang (uke 24).

Jeg skal på tidig ultralyd i uke 7. Bestiller time hos fastlege i uke 12 hvis alt er bra på ultralyden.

Jeg har første lege time neste uke. Er da 6+4., og veldig spent på å "komme i gang"

Vurderer å bestille privat tul, men siden de har innført at alle får i uke 12 her, så får vi se om jeg klarer å vente.

Ønsker å bli fulgt opp av jordmor, så lenge jeg ikke så dårlig at jeg trenger sykemelding, så tenker å bestille første time mellom tul og oul.

Etter det blir det oul i uke 18, og så blir det nok ul på sykehuset 1 gang pr måned fra uke 24 pga risikosvangerskap.

Skal til legen 04.11, så under 2 uker:) Er da 7+2, satser på å bli henvist til TUL. Ellers tenker jeg nok å gå annenhver gang til lege og jordmor:)

Når jeg var hos legen så fikk jeg beskjed om at ikke alle får tul enda. Det er blitt bestemt, men ikke satt i gang enda? Ser her det er mange som skriver de får det, men er det da grunner for at dere har rett på det?

Når jeg var hos legen så fikk jeg beskjed om at ikke alle får tul enda. Det er blitt bestemt, men ikke satt i gang enda? Ser her det er mange som skriver de får det, men er det da grunner for at dere har rett på det?
Ulikt fra sted til sted. Jeg fyller ikke noen særlige krav. Er 31 år aldri mista, blitt gravid på vanlig måte. Ingen spesielle hensyn og ta i forhold til svangerskap. Men jeg får tul som alle andre får tilbud om i Trondheim/st.olavs. de starta for alle 1. Oktober 2022. Men vet flere sykehus prioriterer kun de over 35 år og spesielle grunner. Men iløpet av 2022 skal alle sykehus starte med tul rundt uke 12 for alle. Men ikke alle har hatt kapasitet til å starte for alle enda.

Jeg skal til fastlegen i morgen, 7+4. hadde egentlig håpet på en henvisning til offentlig ul da jeg har hatt to MA tidligere og kjenner at det er lenge å vente til TUL (uke 12). Har jo allerede vært på en UL (privat) 6+1, men vil gjerne på en til nå til uka. Mulig jeg bestiller privat :)

Back
Topp