Første kontroll

Bamsemamsen

Blir kjent med forumet
Jeg skal til jordmor når jeg er ca 6+6. Telles dette som første svangerskapskontroll, eller kommer den senere? I så fall, hva kan man forvente på denne første kontrollen? :)

Det eneste de sa på telefon var at jeg måtte ha dobbeltime.

Jeg skal til jordmor når jeg er ca 6+6. Telles dette som første svangerskapskontroll, eller kommer den senere? I så fall, hva kan man forvente på denne første kontrollen? :)

Det eneste de sa på telefon var at jeg måtte ha dobbeltime.

jeg skal til jordmor på onsdag og fikk beskjed om å ta med urinprøve og å sette av en time til kontrollen ☺️ Tror det er samtale for det meste, også tar hun sikkert blodtrykk. Blodprøver har jeg allerede tatt hos legen.

jeg skal til jordmor på onsdag og fikk beskjed om å ta med urinprøve og å sette av en time til kontrollen ☺️ Tror det er samtale for det meste, også tar hun sikkert blodtrykk. Blodprøver har jeg allerede tatt hos legen.

Så spennende!

Hvor langt er du på vei da? Jeg fikk ikke beskjed om å ta med urinprøve, men mulig jeg bør ringe og høre?

Så spennende!

Hvor langt er du på vei da? Jeg fikk ikke beskjed om å ta med urinprøve, men mulig jeg bør ringe og høre?

Etter egne beregninger er jeg 9+4, etter legens 10+2 :) Var hos legen i uke 7 og tok blodprøver, snakket litt, også satt hun opp ny time i uke 12 til utfylling av helsekort. Så ble ganske mange kontroller på rappen her:hilarious:
Det var jordmor selv som ville ha meg inn så tidlig, jeg sendte bare en forespørsel om når det var vanlig å komme til første time, og hvor mange uker jeg var på vei:)

Back
Topp