Første kontroll.

09mamma

Blir kjent med forumet
Var på første kontroll i går 11+0 (10+4 ifølge legen)
Bestilte time slik at legen kunne henvise meg til tul pga mange sa/ma noe hun også gjorde:) har klart å ikke ta tul ennå og nå lurer jeg jo veldig på om det er en liten spire der inne! Blir jo så innmari bekymret. Legen prøvde å finne hjertelyd med det gikk ikke og det hjalp ikke på bekymring akkurat:nailbiting:
Nå håper jeg tul kommer fort å viser at alt er bra:dummy:

Krysser alt jeg har av fingre og tær for at det er en liten spire med hjerte som fungerer perfekt der inne.
Masse lykke til og sender mange varme tanker og klemmer din vei ❤

Satser på at det er en liten spire der inne :) ikke så lett å finne hjertelyden så tidlig, så det at legen ikke fant trenger heldigvis ikke bety at det ikke er noen baby der ❤️

Satser på at det er en liten spire der inne :) ikke så lett å finne hjertelyden så tidlig, så det at legen ikke fant trenger heldigvis ikke bety at det ikke er noen baby der ❤️
Neida men en liten forsikring hadde vært deilig nå! Det er ikke noe egentlig som tyder på at ting er galt, bare jeg som er god på å bekymre meg:facepalm:

Jeg vet det er lett å bekymre seg, men som MaiMamma2015 sier så er det slett ikke uvanlig å ikke finne hjertelyd så tidlig. Min lege tenkte ikke på å prøve engang da jeg var der i uke 12. Håper du får raskt time til TUL og kan senke skuldrene litt etter det!

Neida men en liten forsikring hadde vært deilig nå! Det er ikke noe egentlig som tyder på at ting er galt, bare jeg som er god på å bekymre meg:facepalm:
Kjenner til den :D jeg bruker doppler selv fordi jeg trenger at den beroliger meg fram til tul på mandag.

måtte jo selvsagt prøve doppler’n og jammen så fant jeg hjertelyden❤️ Forta meg ut til mannen så han også hørte ( da kan jeg være sikker på at jeg hørte riktig) nå kan jeg vel senke skuldrene litt? ❤️

måtte jo selvsagt prøve doppler’n og jammen så fant jeg hjertelyden❤️ Forta meg ut til mannen så han også hørte ( da kan jeg være sikker på at jeg hørte riktig) nå kan jeg vel senke skuldrene litt? ❤️
Absolutt :) ❤️

Okay, viste ikke det gikk!:p er de pålitelige?☺️

Min erfaring er at det er relativt enkelt å finne hjertelyden med dem (i alle fall med den typen jeg har). Men de bør ikke brukes for ofte, og gir selvfølgelig ingen garanti for at den lille har det bra inni der, bare at den lever. Men for meg som er over gjennomsnittet engstelig i svangeskapet er det en fantastisk betryggelse før man kjenner liv jevnlig.

Var på første kontroll i går 11+0 (10+4 ifølge legen)
Bestilte time slik at legen kunne henvise meg til tul pga mange sa/ma noe hun også gjorde:) har klart å ikke ta tul ennå og nå lurer jeg jo veldig på om det er en liten spire der inne! Blir jo så innmari bekymret. Legen prøvde å finne hjertelyd med det gikk ikke og det hjalp ikke på bekymring akkurat:nailbiting:
Nå håper jeg tul kommer fort å viser at alt er bra:dummy:

Skjønner godt at det hadde vært godt med en forsikring nå. Alt er sikker i den skjønneste orden:Heartred Har selv både MA og SA i erfaringsryggsekken min, og jeg har også kjent på bekymringen. Var på kontroll hos lege på torsdag for å ta alt av blodprøver osv. og da fant hun heller ikke hjertelyden, men jeg fant den hjemme med doppler senere på kvelden. Så godt at du fikk henvisning til TUL, skjønner godt det er vanskelig å vente:)

Back
Topp