Første kontroll

Når drar du på første kontroll?
I følge denne skal man bestille så raskt som mulig.
https://helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller

Tenkte å bestille time til rundt uke 6-7.
Jeg var hos jordmor uke 4, fikk helsekort og sånn "er det vold hjemme, drikker du osv", ble veid ol. Utvidet blodprøver ville ikke legen/jordmor/gyn ta før jeg var i uke 12, så ble bomtur på meg da jeg dro dit igår (uke 7), så han tok bare vanlige prøver.

FastLegen sa jeg skulle bestille når jeg var 8 uker, han skal også sende henvisning til fosterdiagnostikk. Regner med han har full kontroll på frister o.l..:)

Hadde første kontroll hos fastlegen igår uke 6+0, fikk helsekort og tok alle blodprøver. Skal til helsestasjonen for resten av kontrollene men de hadde ikke time før midten av oktober så da ble det lege først, helsestasjonen blir i uke 9.

Venter nok til uke 12. Har vært hos legen noen ganger ifbm sykmelding, henvisning etc så han vet jo at jeg er gravid.

Jeg var hos fastlege i uke 7, og tok da alle nødvendige blodprøver. Han sendte henvisning til OUL. Jeg var selv og bestilte tid til TUL hos gyn, fikk time i uke 9/10. Skal ringe jordmor i morgen, håper det ikke er lang ventetid. Fastlege sa at neste oppfølging der skal være i uke 20.

Hadde første kontroll i dag, 5+3 :) Grunnen er at jeg må følges opp av fostermedisinsk senter, og at det må sendes henvisning for time dit tidlig i svangerskapet. Det var en hyggelig opplevelse. Fikk helsekort, og fikk snakket om oppfølging. Tok ingen prøver annet enn urinsticks HCG siden jeg er så kort på vei.

Var hos legen på tirsdag denne uken. Fikk helsekort, men tok ingen prøver. Fikk beskjed om å bestille ny time om 4-5 uker.

Hadde første kontroll hos legen i dag 8+1. Neste blir på sykehuset 2. Oktober

Har første kontroll hos jordmor 6+2 og lege 7+4

Back
Topp