Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg ønsker å gå til jm istedet for lege. Tok du direkte kontakt med jm selv eller må man igjennom lege?Det er nok varierende fra jm til jm. Hun jeg var hos ville ikke prøve i uke 10 på grunn av at hun var redd for å ikke finne den - og dermed gjøre meg mer engstelig..
Jeg ønsker å gå til jm istedet for lege. Tok du direkte kontakt med jm selv eller må man igjennom lege?
Jeg tok kontakt med helsestasjon.. vil råde alle til å gå til jordmor! Legene har ikke snøring på hva de driver med når det kommer til graviditet. Min lege mente at hjertelyden kunne IKKE høres før i uke 20, da hjertet var ferdig utviklet. Hørt på galskap?? hun mente også at det ikke er mulig å kjenne livmoren i uke 10, men min kjennes veldig godt!. Var på ul idag og hørte hjerteslagene som var 163 i minuttet. Har sjekket og var faktisk til jordmor i uke 9 sist svangerskap og da hørte vi hjertelyd med doppler
Så klart! Men jordmødrene har gjerne bedre tid, de er bedre på hva som kan være god info og støtte for en gravid kvinne, mens legen ofte ser på deg mer med "er du syk"-brillene. De har helt forskjellig perspektiv og roller tenker jeg!Jeg er veldig fornøyd med fastlegen min. Så bør ikke dra alle over en kam. Må nesten sjekke med legen sin før man stempler dem som idioter.
Så klart! Men jordmødrene har gjerne bedre tid, de er bedre på hva som kan være god info og støtte for en gravid kvinne, mens legen ofte ser på deg mer med "er du syk"-brillene. De har helt forskjellig perspektiv og roller tenker jeg!