Første kontroll

Sonniken

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberbarna 19
I dag har jeg vært på første kontroll. Jeg var da hos jordmor, noe jeg opplevde som svært positivt. Jeg har bestemt meg for å ta alle kontroller hos jordmor, siden hun har mer spesifikk kunnskap om svangerskap og bedre tid. Jeg har en veldig flink fastlege, men han har så utrolig mange pasienter at man som regel ikke kommer inn før tidligst en time etter avtalt tid.. :P Har allerede avtalt tid for ny kontroll i juni :D Det blir jo da den tredje kontrollen, siden den andre er jo med oul i mai. :)

Fikk ikke hørt noe hjerteslag, da hun (som jeg har lest mange steder) bare benyttet doppler så tidlig hvis man var svært urolig for at det ikke var liv, siden man ofte ikke finner hjertelyden utvendig så tidlig. :) Så det hadde jeg ikke noe behov for. :)

Men det var ikke noen fin start... :P For jeg spaserte bort (siden jeg bor såpass kort unna), men jeg sleit skikkelig med å finne hvor jeg skulle gå inn, så jeg gikk jo rundt hele kvartalet nesten to ganger før jeg fant frem :P Var skikkelig dårlig når jeg kom inn.. hehe

Men det var ikke noen fin start... :p For jeg spaserte bort (siden jeg bor såpass kort unna), men jeg sleit skikkelig med å finne hvor jeg skulle gå inn, så jeg gikk jo rundt hele kvartalet nesten to ganger før jeg fant frem :p Var skikkelig dårlig når jeg kom inn.. hehe
Huff er gjerne sånn første gangen, gruer meg til å ha minimalt med tid til å finne frem imorgen selv :o

Huff er gjerne sånn første gangen, gruer meg til å ha minimalt med tid til å finne frem imorgen selv :eek:

Huff ja,, det er litt kjedelig start det.. :P Nå rakk jeg timen akkurat da, for jeg hadde beregnet veldig god tid, men jeg ble skikkelig stressa (hormonene hjelper jo ikke akkurat). :) Det ordner seg nok, du må ha lykke til :) Er liksom en slags liten milepæl i svangerskapet :)

Jeg snakka forresten med jordmor om toxoplasmose, siden jeg har tenkt litt på det iom at vi har katter :) Hun sa at mest sannsynlig har jeg blitt smittet av det fra før (siden jeg har hatt katt hele livet nesten), men jeg skal ta blodprøve på fredag for å sjekke det :)

Jeg snakka forresten med jordmor om toxoplasmose, siden jeg har tenkt litt på det iom at vi har katter :) Hun sa at mest sannsynlig har jeg blitt smittet av det fra før (siden jeg har hatt katt hele livet nesten), men jeg skal ta blodprøve på fredag for å sjekke det :)
Jeg trodde også det, sovet med katter rundt hodet osv men jeg har ikke hatt det :( om jeg ikke plutselig har fått det etter snuppa da

Jeg trodde også det, sovet med katter rundt hodet osv men jeg har ikke hatt det :( om jeg ikke plutselig har fått det etter snuppa da

Hmm, merklig det der.. :/ For de sier jo at ganske mange har det, men ikke alle nei.. Er jo mest betryggende å ha hatt det, da trenger en jo ikke tenke på det heller. På den andre siden kan en jo tenke at hvis en ikke har blitt smittet til nå, så skal det jo litt til å bli smittet nå ;)

Hmm, merklig det der.. :/ For de sier jo at ganske mange har det, men ikke alle nei.. Er jo mest betryggende å ha hatt det, da trenger en jo ikke tenke på det heller. På den andre siden kan en jo tenke at hvis en ikke har blitt smittet til nå, så skal det jo litt til å bli smittet nå ;)
Syns det er få som har hatt det i forhold til hvor mange som har lekt i sandkasser osv ;)

Men spørs jo litt hvor forsiktig man er og hvor mye man utsetter seg for smitte :)

Vedlegg

• Screenshot_2016-03-09-19-36-01.png
    Screenshot_2016-03-09-19-36-01.png
    206,2 KB · Visninger: 9
Syns det er få som har hatt det i forhold til hvor mange som har lekt i sandkasser osv ;)

Men spørs jo litt hvor forsiktig man er og hvor mye man utsetter seg for smitte :)

Er det såpass få ja, jeg trodde det var en litt større andel jeg. :P Men det sier jo litt om at det skal litt til da.

Back
Topp