Første kontroll

Krepsen89

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Februarlykke 2016
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg måtte skaffe sykmelding forrige uke, og da fikk jeg samtidig det arket som man har som gravid. Hun søkte om oul, tok blodtrykk og snakket litt med meg / gratulerte. Var jo alt for tidlig å kjenne etter livmor (var 9+1), hjertelyd osv. Hun ba meg stikke innom labben etter 12. Uke for å ta blodprøver.

Er dette alt? Skjer det ingenting nå før oul? Synes det er litt kjipt, var jo ikke frivillig at jeg dro inn så tidlig :p var kun pga sykemelding, så tok hun resten med det samme:p
 
Det er egentlig sånn ja.. Skjer veldig lite før OUL. Du kan evt. bestille time hos jordmor i uke 14-15 for å høre hjertelyd, ifølge min lege altså. Han satt meg opp på time rundt den tiden denne gangen også, men han bruker ul.
 
Ahhhh. Nå skjønner jeg plutselig veldig godt hvorfor folk kjøper seg egen doppler ;)

Det var litt kjedelig å høre. Meeeeen sånn er det vel bare, da :)
 
Det er egentlig sånn ja.. Skjer veldig lite før OUL. Du kan evt. bestille time hos jordmor i uke 14-15 for å høre hjertelyd, ifølge min lege altså. Han satt meg opp på time rundt den tiden denne gangen også, men han bruker ul.

Min jordmor lytter ikke etter hjertelyden før man har vært på OUL. Hun har hatt opplevelser med å ikke finne den, og så blir det fullt hysteri selv om alt er bra.
 
Skal til legen for første kontroll når jeg er i uke 13.. Nå har jo livmora mi gjort dette en del ganger før og regner med at den kommer over symfysen rundt uke 12 men ikke sikkert hun lytter etter hjertelyden for det.
 
Min jordmor lytter ikke etter hjertelyden før man har vært på OUL. Hun har hatt opplevelser med å ikke finne den, og så blir det fullt hysteri selv om alt er bra.

Hehe ja det er ikke sikkert alt fastlegen min sier er rett når det gjelder svangerskap. Eldre herremann, han er veldig flink men tror ikke babyer er hans felt ;) han bruker jo alltid ul så det blir jo litt annerledes :)
 
Hun ba meg stikke innom labben etter 12. Uke for å ta blodprøver.

Er dette alt? Skjer det ingenting nå før oul? Synes det er litt kjipt, var jo ikke frivillig at jeg dro inn så tidlig :p var kun pga sykemelding, så tok hun resten med det samme:p

Ett spørsmål til dette her. Jeg fikk beskjed av jordmor om å dra på labben uke 12 for å ta blodprøve. Glemte meg helt bort da jeg bestilte time, og ble satt opp neste onsdag. Da er jeg ifølge JM sine utregninger 11+4 (den vi måtte gå utifra mente hun, selv om jeg kun bruker min egen utregning til alt annet enn når det kommer til blodprøver, ordinær ultralyd osv).

Men, å teste blodtype og alt det som står jeg skal teste - er jo ikke som om det endrer seg på 3 dager fra 11+4 frem til uke 12? Dere tror ikke det har noe å si for blodprøvenes del eller at jeg blir sendt hjem igjen eller? Står jo på helsekortet mitt at jeg da er 11+4 når jeg er på blodprøvetaking..
 
Ett spørsmål til dette her. Jeg fikk beskjed av jordmor om å dra på labben uke 12 for å ta blodprøve. Glemte meg helt bort da jeg bestilte time, og ble satt opp neste onsdag. Da er jeg ifølge JM sine utregninger 11+4 (den vi måtte gå utifra mente hun, selv om jeg kun bruker min egen utregning til alt annet enn når det kommer til blodprøver, ordinær ultralyd osv).

Men, å teste blodtype og alt det som står jeg skal teste - er jo ikke som om det endrer seg på 3 dager fra 11+4 frem til uke 12? Dere tror ikke det har noe å si for blodprøvenes del eller at jeg blir sendt hjem igjen eller? Står jo på helsekortet mitt at jeg da er 11+4 når jeg er på blodprøvetaking..

Jeg tviiiler på at det skal ha noe å si! La oss si at du hadde ventet til 12+0, også hadde du blitt satt tilbake 5 dager på oul, da ville jo blodprøvene ha vært tatt 11+2, uansett om du trodde du var 12+0.

Man kan aldri være sikker, tenker jeg...
 
Ett spørsmål til dette her. Jeg fikk beskjed av jordmor om å dra på labben uke 12 for å ta blodprøve. Glemte meg helt bort da jeg bestilte time, og ble satt opp neste onsdag. Da er jeg ifølge JM sine utregninger 11+4 (den vi måtte gå utifra mente hun, selv om jeg kun bruker min egen utregning til alt annet enn når det kommer til blodprøver, ordinær ultralyd osv).

Men, å teste blodtype og alt det som står jeg skal teste - er jo ikke som om det endrer seg på 3 dager fra 11+4 frem til uke 12? Dere tror ikke det har noe å si for blodprøvenes del eller at jeg blir sendt hjem igjen eller? Står jo på helsekortet mitt at jeg da er 11+4 når jeg er på blodprøvetaking..
Du er jo i din 12. uke, så det tror jeg skal gå helt fint :) Jeg og fikk beskjed av jordmor at jeg kunne få min første kontrolltime i uke 12 for da kunne vi ta blodprøver. Hun satt opp timen og det ble 11+2, så det er nok innenfor uke 12 de mener :)
 
Du er jo i din 12. uke, så det tror jeg skal gå helt fint :) Jeg og fikk beskjed av jordmor at jeg kunne få min første kontrolltime i uke 12 for da kunne vi ta blodprøver. Hun satt opp timen og det ble 11+2, så det er nok innenfor uke 12 de mener :)

Godt poeng. Jeg satser på de ikke sier noe. Godt med alt som er gjort :)
Liker at det "skjer" noe. Da føler jeg meg også mer gravid. Hihi :)
 
Back
Topp