Første kontroll....

LuckyGirl29

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Hva skjer på første kontroll hos legen? Innvendig UL? Lytte etter hjertelyd?
Ja, jeg lurer veldig, alt er nytt for meg ;)
 
Hovedsakelig utfylling av skjema, blodtrykk, blodprøver.
Min lege gjør ikke mer hvertfall.
Jo, og så må du ha med urinprøve.
 
Hva skjer på første kontroll hos legen? Innvendig UL? Lytte etter hjertelyd?
Ja, jeg lurer veldig, alt er nytt for meg ;)
Er ikke alle som får ul,det er som oftest noe du må bli henvist videre til. Hjertelyden er litt for tidlig å lete etter nå, men kan være legen prøver.
Sist var jeg hos jordmor på alle kontroll. Der var det mye prat, og utfylling av papirer og prøver. Da ble jeg henvist til ul, siden jeg ikke hadde anelse om hvor langt jeg var på tur.
Jeg likte jordmor best, følte at hun tok seg god tid og forklare alt til oss nybegynnere :-P
 
dere fyller ut helsekort for gravide :-) denne skal du ha m deg gjennom svangerskapet på hver kontroll, du skal ha m denne på føden når du skal føde også :-) ja så veier du deg, blodtrykk, blodprøver som lolo sier. Urinprøve på hver kontroll. (Den glemmer jeg alltid Hehe)
Du får svangerskapsboken og litt div brosjyrer og en god prat hvis du har en ålreit lege m litt tid :-p
Ul og hjertelyd er ikke en del av den vanlige første kontrollen. Ul er som regel ikke en del av kontrollene i det hele tatt. Vanligste er å kun ha oul eller betale for priv :-)
 
dere fyller ut helsekort for gravide :) denne skal du ha m deg gjennom svangerskapet på hver kontroll, du skal ha m denne på føden når du skal føde også :) ja så veier du deg, blodtrykk, blodprøver som lolo sier. Urinprøve på hver kontroll. (Den glemmer jeg alltid Hehe)
Du får svangerskapsboken og litt div brosjyrer og en god prat hvis du har en ålreit lege m litt tid :p
Ul og hjertelyd er ikke en del av den vanlige første kontrollen. Ul er som regel ikke en del av kontrollene i det hele tatt. Vanligste er å kun ha oul eller betale for priv :)

Når kan man evt bestille privat time hos UL da?! Jeg vil jo bare vite at alt er i orden :) Hvor tidlig kan man ta UL å se noe?! :p:D
 
Når kan man evt bestille privat time hos UL da?! Jeg vil jo bare vite at alt er i orden :) Hvor tidlig kan man ta UL å se noe?! :p:D

Jeg ville ventet til hvertfall uke 7 da mange er noen dager mindre på vei enn de tror . Da er du sikker på å få se er bankende hjerte <3
 
Jeg ville ventet til hvertfall uke 7 da mange er noen dager mindre på vei enn de tror . Da er du sikker på å få se er bankende hjerte <3
Ja, blir til at jeg bestiller en tidlig UL, hadde vært godt å vite at alt er orden før jeg drar på ferie :D
 
Hjertet begynne rå slå omtrent rundt 6+0, så greit å vente til man er 7+0 for å være sikker på å se noe.
 
Hjertet begynne rå slå omtrent rundt 6+0, så greit å vente til man er 7+0 for å være sikker på å se noe.
Men begynner ikke hjerte å slå i mors uke 5+0 til 5+6?! :shy:
 
Så neste uke kan jeg evt bestille time, er i dag 5+2.
Hvis du er veldig sikker på EL, både i forhold til når den skjedde og med tanke på hvor tidlig du fikk positiv test, så kan du det ja.
 
Hvis du er veldig sikker på EL, både i forhold til når den skjedde og med tanke på hvor tidlig du fikk positiv test, så kan du det ja.
Vet ikke akkurat når EL var, men testet positivt forrige, fikk opp 2 - 3 på digital CB, fikk opp 3+ på CB i dag :)
 
Back
Topp