Første kontroll..

WP:]

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Marsboerne 2023
...først etter 12 uker :( åh, det er så uendelig lenge til :(

Skal du ikkje ha kontroll før? E vel vanlig i veke 7-8?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Skal du ikkje ha kontroll før? E vel vanlig i veke 7-8?

Lurer på om det er forskjellig fra sted til sted. Hos oss er det vanlig etter uke 10. De vil ikke ha oss inn før(vertfall ikke på mitt legekontor) :)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3

Ej skal på kontroll på helsestasjonen da.. veke 12 e no lenge å vente. Vertfall om du finn ut at du e gravid i veke 4. Hadde ikkje klart å venta so lenge hehe

Føler med deg, min første er når jeg er 11+1

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Det er ingen svangerskapskontroller her heller før 12 uker. Da tar en blodprøver og måler blodprosent, tar blodtrykk. Husker ikke om de målte magen da. Her kan man velge om man vil gå til lege, jordmor eller begge deler. Jeg har gått annenhver gang til lege og jordmor.
Hvis du vil ha en kontroll tidligere må du bestille tidligultralyd, det koster ca 1000kr per gang. Man kan også få henvisning til tidlig ultralyd fra lege, ved spesielle behov, da slipper man å betale.

Sent from my iPhone using BV Forum

Det anbefales å ha føste kontroll mellom uke 8-12 leste jeg et sted :)

Fikk beskjed om at de ikke fikk svar på prøver som tas før uke 12..og derfor fikk jeg ikke kontroll før etter jeg hadde passert 12 uker. Det er jo først 10.juni - uendelig lenge til :-b

Her har de første kontroll rundt uke 9-10. Jeg skal 13 mai, 10+2.

♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Jeg skal på første kontroll 10+4 :) Synes det er passelig, men litt lenge til ;)

Jeg er 11+1 jeg og, når fleste kontroll blir. Ringte og bestilte time idag og pga blodprøver ville de ikke før da....

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg bestilte første kontroll i dag og fikk time den 15 mai, er da 10+3 :) kunne fått før også, så jeg var veldig glad å overrasket over at jeg slapp å vente til etter uke 12 :D

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)

Første graviditeten var jeg på første kontroll når jeg var 5 uker. Urinprøve, blodprøve, klemme litt på magen og utfylling av helsekort. Neste uke 8, så både jm og lege uke 13. Ble mye legetimer pga sykemelding, men var blodprøve og urinprøve hver gang. Nå venter jeg til min første ordentlige kontroll til etter tidlig ul. Hatt noe blødninger og vil ikke fylle ut helsekort før jeg veit om det står bra til. Kun vært til legen og målt hcg så langt. Så bestiller eventuelt en time etter uke 10 hvis alt er som det skal.

Hei jenter :-)
Første gangs gravid her.. Hva foretrekker dere av å gå til lege eller jordmor på første kontrollen?
Og hadde dere med mannen?

Sent from my iPad using BV Forum

Skal til jordmor på torsdag. Da er jeg 7+1.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hei jenter :)
Første gangs gravid her.. Hva foretrekker dere av å gå til lege eller jordmor på første kontrollen?

Her jeg bor er det vanlig å gå til jordmor på første kontroll :) Mannen har nok veldig lyst til å bli med så det skal han få lov til :D

Hei jenter :-)

Jeg går annenhver til lege og jm. Jm her tar oss ikke inn før uke 17-20. Pluss jeg trenger ofte litt medisinsk hjelp (uvi og sånne ting) så for meg er det greit å gå til legen også :) mannen blir ikke med, kun på ul.

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3

Takk for svar :-)
Kanskje jeg får ta en prat med jordmor her..
Jeg er litt i tvil om hva jeg skal, jeg er nemlig snart på flyttefot. Og må da forholde meg til ny lege, jordmor og fødested.
Men jeg finner nok ut av det :-)

Jeg tenker det er litt personavhengig :) er legen er super fyr så hold deg til han, møter du en hyggelig jordmor og samtalene med de blir viktige, så velg jm. Ofte har de mer kunnskap om dine spm enn fastlegen, så min forrige lege sa jeg burde gå til jm. Det gjorde jeg og det vat supert!:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp