Første kontroll?

gizmo

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Hei :)

Når skal dere på første kontroll? Og blir det hos lege eller jordmor?
Jeg var kun hos jordmor forrige gang og syntes det var veldig fint, så vil gjerne det igjen tror jeg.
Får vel bare ta en telefon og se når de vil ha meg inn Er så lenge siden sist, så husker jo ikke alt fra da ☺️
 
Jeg skal til ul i uke 7 så hvis alt er i orden da tenker jeg at jeg ringer legen i uke 8 eller 9 :)
 
Jeg har vært til legen allerede, men det er for å bli henvist til ul. Hun tok da alle blodprøvene man tar på første kontroll :)
 
Skal på ul om 8 dager. Er alt som d skal så bestiller eg time til jordmor rundt uke 9 tror eg :)
 
Var hos legen pga. bekkenet i går, men første ordentlige svangerskapskontroll skal jeg ha hos legen når jeg er 10 uker på vei. Kommer til å gå annen hver gang hos lege og jordmor. Liker begge godt, så da synes jeg det er greit :)
 
Har vært en gang allerede hos lege, skal igjen om 2uker. Er da 7uker på vei, ser alt bra ut da blir det satt opp time for oul :)
 
jeg må bytte fastlege, pga jeg har flytta, men den jeg ble anbefalt kunne ikke ta inn flere. Så kan jeg bare gå til jordmor? Kan ho bestille ul? Har ikke så veldig lyst til å gå til en lege jeg ikke kjenner.. kjenner ikke jm heller, men de kan det med graviditet ;)
 
Har vert hos legen for å få henvisning til tidlig UL, så første kontroll blir etter den om alt ser bra ut=) Står nesten å venta på postbilen for å springa ut å sjå om da e komt brev:p
 
Har vert hos legen for å få henvisning til tidlig UL, så første kontroll blir etter den om alt ser bra ut=) Står nesten å venta på postbilen for å springa ut å sjå om da e komt brev:p


Samme her hos meg ;) og gleder sånn til å sjekke postkassen når jeg kommer hjem fra jobb. Men har blitt like skuffet hver dag :( syns den burde vart her nå, di har jo hatt hele 3 dager på seg att sende det der brevet ;)
 
Er det vanlig med tidlig UL? Jeg fikk ikke der forrige gang og måtte betale for det selv privat :(
 
Det er nok mest vanlig at man betaler selv :) altså privat.... Du må ha en "god" grunn for å bli henvist... eg skal ta privat, bare for å sikre at alt er som d skal....
 
Skjønner :) Tror jeg skal vente litt nå og se ann.. Kanskje vi tar det etterhvert :)
 
Lege når eg er nesten 8 uker! Ho meinte det var for tidlig, men pga bekkenet stod eg på mitt at eg skulle
 
Har bestillt første legetime til den 21.jan. Min Ikm var 30.11. Om allt er ok, trur eg det blir jordmor videre :)
 
Back
Topp