Første kontroll

marley88

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Har noen vært på første kotroll hos jordmor/lege enda?? Jeg har ikke time før 14 dager ( uke 12 ) og synest tiden går så himla seint... Vil vite at alt er bra der inne, nå med en gang liksom.. jaaja !!! Får smøre meg med tålmodighet! :) Uansett, til dere som har vært, hva gjorde dere? Fikk dere høre hjertelyden? :)

skal ha første time til fredag. da er jeg 9+1. var legen selv som mente mellom 8 og 10 engang var helt greit. har jo allerede vært der inn mange ganger :-P så skal bli greit å endelig få tatt den ordentlige kontrollen, å ikke bare skrive sykemeldinger :-P

Jeg skal ikke før 25.oktober :/ og jeg er i uke 9+5 nå. Er jo en evighet til... Vil også vite om alt er i orden...

Her i kommunen har de et prøveprosjekt som heter FRIDA nå. Det er eg prosjekt som gir gravide samtale med jordmor fra du tester positivt til du er 9 uker. Jeg skal i morgen og er da 8+3. Er mer en samtale enn en kontroll, men kjenner det skal bli godt :)

Har ikke bestilt time enda engang :) Men skal det sies at jeg var til legen pga sterke magesmerter, og har oppfølging på gyn. pol med ultralyder :) Så jeg er heldig i den forstand :) Første kontroll kommer jeg til å bestille hos jm, som ved de 2 andre graviditetene mine, brukte ikke legen :)

Det er nok forskjell på by og bygd når det gjelder dette. Her er det bare å komme når en vil til første kontroll, og så er det ca. 1 gang i mnd om en vil videre. Slik har det iallefall vært i de to tidligere svangerskapene mine. Får helt vondt av å høre på dere som MÅ vente så lenge. God venting

Jeg var inne til kontroll for snart 2 uker siden. Dette var hos fastlege. Jeg er litt usikker på hvor langt jeg er på vei, men legen "tippet" på 7 uker da jeg var der. Fikk ikke se eller høre noen ting. Han gjorde en gynekologisk undersøkelse(mest fordi jeg ikke hadde tatt celleprøve ennå) og vi snakket om sånne standardgreier i tillegg til å fylle ut helsekortet. Ble også tappet for litt blod og det ble tatt en graviditetstest. Neste kontroll blir hos kommunal jordmor om noen uker.

Nei har ikke vært enda, fikk time i november :-) gleder meg!!

Var der for en uke siden (er nå 9+6) :) Fylte ut helsekortet, fikk en del info og tok masse blodprøver. Men fikk jo ikke vite om ting virket bra for det var for tidlig å høre hjertet. Har tatt en tidlig UL i uke 6 - så et bankende hjerte da - men vil vite om alt er bra fortsatt. Tror jeg bestiller meg en UL denne uken også ;)

Får ukke komme inn før uke 12 :) men kan lege se om alt er OK da?:o må vi ikke på ul for å vite det?
12 uker er en eeeevighet :(

Jeg visste faktisk ikke at det var vanlig å gå til legen så ofte under graviditeten jeg.. Har ikke byttet fastlege etter at vi flyttet for to år siden, så det måtte gjøres og tre i kraft før timebestilling. Dvs jeg håper at jeg husker å bestille time i morgen, for det gikk ikke særlig bra i dag :)

Får ukke komme inn før uke 12 :) men kan lege se om alt er OK da?:o må vi ikke på ul for å vite det?
12 uker er en eeeevighet :(
Nei de hører vell bare på hjerte og slik ja, men da vet du vertfall at det er liv i leiren i det minste ;)

Var på første kontroll i dag 7uker på vei. Fikk en ny time om en mnd når jeg er 12 uker. Legen min mente det ikke skulle gå så lenge mlm hver samtale/kontroll, for hun visste mange gravide ikke klarte gå så lenge mlm hver gang. Fikk og en samtale dagen eg testa positivt 4+3. Synes det er betryggende. :)

Skal til første kontroll nå på mandag :) Da er jeg 10 + 2. Gleder meg masse, men tror det bare blir samtale og blodprøver. Vil så gjerne høre en hjertelyd, men det er nok litt tidlig.

Var hos legen i uke 7 og fylte ut helsekort og fikk kvalmestillende tab.
Så tok jeg gyn.undersøkelse nå i uke 9, celleprøve og sjekk p.g.a blødning. Fikk ikke høre hjertelyd fordi hu mente det var for tidlig??
Neste undersøkelse er 12 uker, da er det blodprøver og sjekk..og håper på å høre hjertelyden:)

Jeg fikk time for første kontroll nøyaktig på uke 12. Det er 2,5 uker til og det synes jeg er helt greit. Er jo alltid kjedelig å vente når timen først er bestilt, men, vi klarer vel det! Mannen min skal være med, og vi er veldig spente. Tenker at vi kanskje får vite ting vi ikke vet, og så er det jo spennende :)

Back
Topp