Første kontroll

Hompetitten

Elsker forumet
Da har jeg snakket med gynekologen min og skal inn til første kontroll når jeg er litt over 5 uker[8D]
Åh, gleder meg noe helt vilt, føler det er da det blir virkelig liksom[:D][:D]
Skal ha med mannen også så nå håper jeg bare vi hører en fin hjertelyd når den tid kommer[:D]

Hva med dere jenter? Skal mannen være med på første kontroll?[:D]

Jeg skal ikke ha mannen med på første kontroll.
Men han kommer til å bli med hvis vi bestille tidelig UL i uke 12.

Jeg kom akkurat hjem fra UL. Har ingen anelse om hvor langt jeg er på vei med CB test med uke indikator sa 2-3uker på torsdag forrige uke, så tipper ca 5 uker. Tok blodprøve i dag og skal ta igjen på onsdag for å se endring i HCG slik at man kan si noe om hvor langt jeg er på vei.
Det var visst vanskelig å si noe ut fra ultralyden. Det var ingen hjertelyd enda og spiren var bare 1,8mm [:)]

Skal tilbake på UL om 3 uker, så da håper vi på hjertelyd!

Lykke til på UL!

Han kan få bli med om han har tid og han vil. Ellers synes jeg det er greit å gå alene.

Når man er kommet litt lenger er det greit om han blir med og deler gleden :D

mannen blir med på UL, men går til legen åleine.

ORIGINAL: marge81

Sånn blir det nok hos oss også! Hehe, han er jo allerede super forsiktig med magen min... Jeg får ikke lov til å klemme på den en gang [:D]

Var på tidlig UL i dag og så hulen hvor den lille har tatt plass i, den var 4 mm [:)][:)][:)][:)]

VAR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ARTIG Å SE....

Skal tilbake på ny UL om 2 uker (uke 7) og deretter  i uke 11/12, samboeren min blir med i uke 11/12... tror ikke det er noe vits i før det.

ORIGINAL: marge81

kanskej på tide å bestille legetime snart [;)]

Skal på tildig ultralyd neste uke, samboren min skal være med [:)]

Jeg har første legetime i uke 7, kommer nok til å gå til legen alene men sambo blir nok med på UL når den tid kommer[:)]

Jeg fikk beskjed på legekontoret da jeg ringte ang litt småblødninger i forrige uke, at jeg ikke skulle komme inn til første kontroll før i uke 12!? Kan dette stemme da? Ettersom mange av dere har vært eller skal inn til kontroll så tidlig? er det fordi jeg er andregangs kanskje? [8|]

Her blir det nok at jeg går annenhver gang til jordmor og lege på kontroll slik som jeg gjorde forrige svangerskap. Da var sambo med til jordmor, mens jeg gikk til legen alene.... [:)]

ORIGINAL: s.m.å.e.n

Jeg fikk beskjed på legekontoret da jeg ringte ang litt småblødninger i forrige uke, at jeg ikke skulle komme inn til første kontroll før i uke 12!? Kan dette stemme da? Ettersom mange av dere har vært eller skal inn til kontroll så tidlig? er det fordi jeg er andregangs kanskje? [8|]

Her blir det nok at jeg går annenhver gang til jordmor og lege på kontroll slik som jeg gjorde forrige svangerskap. Da var sambo med til jordmor, mens jeg gikk til legen alene.... [:)]

jeg har ikke engang bestilt time til 1. kontroll ennå jeg... kanskje gjøre det i morgen...?! hehe... men tror ikke jeg skal inn før uke 10 eller noe.. det jeg og legen snakket om sist jeg var der... selv om jeg mistet forrige gang

ORIGINAL: tone86

ORIGINAL: s.m.å.e.n

jeg har ikke engang bestilt time til 1. kontroll ennå jeg... kanskje gjøre det i morgen...?! hehe... men tror ikke jeg skal inn før uke 10 eller noe.. det jeg og legen snakket om sist jeg var der... selv om jeg mistet forrige gang

Okei, da vet jeg at det ikke er unormalt å komme til kontroll så seint da,i allefall... [:)] Husker ikke hvilken uke jeg var til kontroll forrige gang, men da fant jeg ikke ut at jeg var gravid før i uke 9! [;)]

Kanskje et litt dumt spørsmål, men er man nødt til å fortelle de som tar telefonen hos legen at man er gravid? Eller bestiller dere bare time hos legen og forteller det der?

jeg ringte i dag og bestilte. sa bare at jeg skulle bestille time til 1. svangerskapskontroll. fikk siste fredagen i mai :) da er jeg litt over 9 uker!

Takk for svar [:)] Det er så masse man lurer på når man er gravid for første gang [;)]

Jeg skal til første kontroll 18.juni- da er jeg 10 uker [:)]

Back
Topp