Første kontroll unnagjort

MzMillie

Forelsket i forumet
Tar kontrollene hos gynekolog i stedet for lege. Får da UL når jeg er der, og det var vanvittig godt å se at det fortsatt var liv og at alt så fint ut. Ingen tegn til noe unormalt. Lengda ble målt til 59,3 mm som tilsvarte 12+5, som er 5 dager mer enn de 12+0 jeg trodde jeg var i dag. Men det kan jo fort endre seg til OUL.

Men sekretæren hadde gjort en feil og satt meg opp på en 10 minutters time, så det gikk litt fort unna... Gynekologen visste ikke at det var første kontroll før han var på tur å sende meg ut og jeg spurte om jeg ikke skulle ha rekvisisjon til blodprøver og sånt... Så da ble det skrevet helsekort i full fart og tatt et blodtrykk før jeg ble sendt ut. Ble veldig irritert på sekretæren, for jeg hadde jo skrevet at det var første kontroll da jeg booket timen.

Prøver å fokusere på det viktigste, at lille hadde det fint der inne. Så nå skal jeg bestille meg time til jordmorkontroll. Hun pleier i allefall å ha litt bedre tid :)

Fikk time til OUL 2. november, og er da 19+0 eller 19+5 i følge dagens UL. Syntes det var sent, men sekretæren mente det var riktig så må vel stole på det :)

Oi. Så kjedelig at de hadde surret med timen din. Men så sinnsykt deilig å få bekreftet at alt er fint :happy:
Jeg skal på OUL når jeg er akkurat 19 uker, så tror ikke det er unormalt. Gynekologen som jeg bruker, som jeg er super fornøyd med, sier at alt mellom 17 og 19 er helt normalt.

Gratulerer!! :happy::happy:

Kjedelig at de hadde tullet med timen, men bra lille har det fint! :) Kjedelig å vente på OUL, men uke 19 er ikke seint... Var i uke 20 med storesøster... Bare lenge å vente:D

Ja, det er mye ventetid når man er gravid. Får prøve å fylle opp ventetiden med koselige og morsomme ting så det går raskere :)

Må være utrolig greit å få ul på hver undersøkelse :-) å ventetiden på oul blir jo kanskje ikke fullt så lang når du allerede vet alt står bra til nå ☺ men venting er jo og blir venting...å ser iallfall her, at graviditetshormonene har spist opp alt av tålmodighet

Ingenting er så fantastisk som å få vite at den lever! Jeg stressa for jeg fikk og ul i uke 19. Men legen sa at de beste og sikreste målingene blir gjort mellom uke 18 og 20. Det var vanskelig å få termindato blant annet nøyaktig før det. :)

Back
Topp