Første kontroll unnagjort

Marsbaby81

Andre møte med forumet
Vært på første svangerskapskontroll i dag :-) alt gikk helt fint! Bortsett fra at de fant litt gruns i urinen min. Fikk beskjed at jeg hadde p+1L, noen som vet hva dette betyr? Termin min ble satt til 4 mars og jeg er 9 uker i morgen <3 >

Så kjekt :)
Har ingen peiling på hva det betyr, de forklarte deg det ikke der da? Ekkelt å gå og lure..
Jeg har allerede hatt min første kontroll, og skal tilbake om 3 uker. Spennende, tiden går så fort!

So bra :)
Lure på om da kan vera protein, eggehvite? 

Gleda meg meir å meir te å reisa på første kontroll, e alltid so spennande! :) 

Så bra :) Alltid moro med kontroll, spesielt den første :) 
Vet ikke hva p+1L betyr... men de sjekker vel om det er proteiner eller sukker i urinen så en av de kanskje... men dersom legen ikke sa noe mer om det da er det sikkert ikke noe å bekymre seg over. Ofte kan noe måles i urinen dersom du har spist noe som kroppen leverer ut den veien eller hvis du har mye utflod. Er sikker helt ok. 

Kjenner at jeg gleder meg veldig til første kontroll når jeg leser sånne innlegg :) 

L= Leukocytter (hvite blodlegemer) og dette måles for å avdekke urinveisinfeksjon. Jeg hadde alltid litt utslag i mitt forrige svangerskap, men hadde aldri uvi så er sikkert ikke noe å tenke på :) Jeg ble fortalt av min lege at det er ganske normalt å ha litt utslag uten at en har infeksjon.

P+ 1L forteller deg at dte ble funnet proteiner og laukocutter i urinen. 1L er en lav verdi. Både proteiner og laukocytter kan komme i urinen pga "forurenset" urinprøve... hvis det følger med utflod i prøven f.eks.... sammen med høyt blodtrykk og ødemer kan det avdekke svangerskapsforgiftning.

Ingenting å uro seg for med andre ord :)

Takk for svar, det er sikkert ingenting da:-) fikk beskjed at de skulle sende prøven til dyrking så da får jeg tidsnok svar :-) hadde ingenting forje gang så det var bare derfor jeg ble litt betenkt ;-)

Back
Topp