Første kontroll og tidlig ultralyd

Hadde 1. Kontroll hos jordmor med blodprøver, helsekort etc i uke 7+4
Har nå fått innkalling til tidlig ultralyd på ahus i uke 12. Det blir spennende!
Men synes fortsatt det er lenge å vente med å vite om alt går som normalt inni her. Så er veldig i tvil på om jeg vil bestille en enda tidligere ul privat, bare for å roe meg.... hadde jo en langdryg SA i sommer ( startet med blødning i uke 6, og fullstendig sa i uke 9+4)
Men det koster jo så vanvittig mye, og har litt dårlig erfaring med disse private klinikkene...
Kanskje heller be lege om henvisning til lokal gynekolog? Hva har dere andre gjort hittil?
Skjønner deg veldig godt! Tenkte selv at det ikke er noe å gjøre til eller i fra hvis det skulle skje noe, men kjenner at jeg syns det er altfor sent å finne ut av MA etter uke 12, som er tidspunkt for tul. Så spurte fastlegen om hun kunne henvise basert på MA oppdaget i uke 12+3 i høst, så hun har sendt henvisning, og da er det opp til sykehuset å bestemme om de mener det er rett å ta meg inn eller ikke. I tillegg har jeg flyttet frem tul til uke 11 :smiley-angelic002
 
Back
Topp