Første kontroll og NIPT (under 35 år)

Luringen1

Glad i forumet
Septemberskattene 2023
Sommerspirene 2025
Hei! Førstegangsgravid og undrende her :p

Hvor tidlig går dere andre til legen første gang? Jeg har bestilt en time til når jeg er 6+4 da hun sa mellom 6-8 var vanligst…

Og dere under 35 år - tar dere NIPT test?

Jeg tar privat panoramatest sendt fra Danmark (tester for mer enn Harmony i Norge og kan tas tidligere). Blir over 35 før termin så får også gratis i Norge. Tok også privat I Gran Canaria med nr 2 da jeg var 30 :)

Føles som en ekstra trygghet.

Last edited:
Hei! Førstegangsgravid og undrende her :p

Hvor tidlig går dere andre til legen første gang? Jeg har bestilt en time til når jeg er 6+4 da hun sa mellom 6-8 var vanligst…

Og dere under 35 år - tar dere NIPT test?
Jeg var hos legen i dag, er 4+1 ☺ forrige graviditet var jeg hos legen 6+1, som egentlig er tidlig nok :p

Jeg er 30 år. Usikker på om jeg skal ta NIPT. Skal snakke med jordmor når jeg skal på TUL uke 8+1 om det..

Jeg venter med legetime til etter UL i uke 7. Jeg er 38, så regner med at jeg får NIPT av det offentlige.

Har bestilt TUL 7+9 og legetime ca 8+6. Litt tidlig, men mest mtp henvisning til offentlig TUL. Tror ikke vi tar NIPT, gjorde ikke det sist. Må diskuteres med mannen, tror ikke han vet hva det er en gang. Er 33 år.

Vet ikke hva jeg skal gjøre med legen min, men kommer nok til å ringe jordmor når jeg er over IKM. Så får vi se hva vi kommer frem til :) Hadde svangerskapsavbrudd i november da jeg var 14+5, så jeg trenger litt mer oppfølgning i forhold til psyken :shy: Kommer til å takke ja til NIPT, selvom jeg «bare» er 33 :joyful:

Hvor får dere TUL så tidlig som uke 7 og sånn? Mitt legekontor har ikke UL.

Nå har jeg fått time på helsestasjonen når jeg er 8+1. Samme dag som jeg skal på TUL :D

Back
Topp