første kontroll, og GU

N`tæll

Forelsket i forumet
tok dere gu på første kontrollen.?

jeg skal i mårra, og lurer veldig på om det blir GU ...
kjenner ikke det frister med noe grafising i dåsa mi når jeg har hatt noen småblødninger
i ukene som har vært...

Nei, jeg hadde ikke.

Jeg kommer til å si nei til GU. Er frivillig, og så lenge du ikke føler det er behov, så burde det ikke være nødvendig.

Hadde ikke GU på 6 ukers-kontrollen etter fødsel sist. Legen mente at så lenge alt kjentes greit, så var det ikke nødvendig.

Skal sies at jeg egentlig ville ha altså! For det er evigheter siden forrige celleprøve! Fikk brev i posten for leeenge siden at det burde tas snart! Men pgablødninger, infeksjonsfare og noe annet komplikasjoner fra forrige svangerskap, ville hun ikke rote oppi der!

Jeg skal ha GU. Spurte jordmor om det idag også, om det er nødvendig, og hun anbefalte det for å sjekke ut for infeksjoner osv.
Også tror jeg vel legen kan se ca. hvor langt man er på vei, utifra livmoren?

Jeg var usikker på om jeg ville ha det, men etter å ha blitt anbefalt det av jordmor, tviler jeg ikke lenger.
Vil kanskje be om å utsette celleprøve bare. :-)

Jeg var hos legen i dag og måtte ikke ha det. Skulle hatt det snart, men nå tidlig i svangerskapet er ikke aktuelt i hvert fall. Er henvist og akkurat fått time til det på sykehuset, men vet ikke om jeg skal ta den.

Back
Topp