Første kontroll.. Noen som vet?

Heidi_88

Elsker forumet
Da jeg ble gravid sist, tok jeg GU på første kontroll.. Testet for alt av sykdommer, og tok blodprøver for å se hvilke barnesykdommer jeg hadde hatt osv.. Må jeg gjennom alt sammen en gang til? Haaaater GU! :P vel ikke, men er det vanlig å ta undersøkelse når nr to kommer så tett?

Hmm, gjorde ingenting slikt jeg sist gang. Tok bare en graviditetstest der og fikk sånn helseskjema. Sikkert forskjellig fra hvor man bor.

Å? Trodde det var rutine jeg.. Testa for alle slags mulige kjønnssykdommer og alt.. Til og med HIV.. Men lurer på om jeg bare skal gå til jordmor denne gangen, så da blir det nok ikke noe tema engang.. :)

Tok bare blodprøver av alle slag - nada GU (hater det selv)

Nå er ikke jeg gravid enda, men i mine siste to svangerskap, så var det nada GU, verken under gravidteten eller på 6 ukers kontroll. JM sa at slikt hadde de slutta med. Ikke noe vits å rote unødvendig oppi der akkurat under graviditeten.

Såpass.. Er vel 20 mnd'r siden jeg var på første kontrollen, og da prata jeg litt med legen først og han forklarte at det og det skjer på kontrollen så når vi hadde pratet ferdig var det bare å legge seg benken.. Rart det da..
Men nå har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal ha kontroller hos legen denne gangen, bare hos jordmor.. Så da blir det nok ikke nevnt engang.. :)

Jeg hadde GU på første kontroll forrige gang. Det var vel også fordi det var altfor lenge siden sist jeg hadde tatt celleprøve.

Har heller ikke vært igjennom GU, hvis det ikke har vært noe spes.
Fikk også beskjed at de ikke gjorde dette lenger.

Back
Topp