Første kontroll med jordmor

Nilema

Forumet er livet
Julimammaer 2016
August 2018
Når er det normalt med første kontroll hos jordmor der dere bor? Her er første kontroll i uke 24, synes det er litt sent?
 
Jeg bestilte time hos jordmor i sta, jeg fikk i uke 19 :)
 
Har imorgen hos fastlegen i uke 13 og 2.februar hos jordmor , uke 16 :)
 
Tror jeg ringer å bestiller time så snart jeg får innkalling til oul. Syns uke 24 er litt sent..
 
Mellom uke 12 og 14 fikk jeg beskjed om her :) ble litt overrasket for trodde og det var i uke 24.:)
 
Jeg hadde i dag, 15+4 (eller 15 +6 som jordmor og legen sin runde kalender mener :)) Var mest for å kartlegge og bli kjent, neste time er ved 24 ukers kobtroll :)
 
Det kommer vel an på stedet. Det er jo egentlig ni kontroller vi skal ha ila svangerskapet. Den første, oul, uke 24, 28, osv osv.
 
Her har vi så god jordmor dekning at vi har jm time en gang i mnd, og oftere på slutten :)
 
Jeg har time i uke 23, men fikk beskjed om at hvis jeg ville ha en kontroll før det skulle jeg bare ta kontakt :)
 
Oki :) takk for svar dere :)
 
Jeg hadde første kontroll hos legen i går 12+6, så fikk hos jordmor 16 feb, så da er jeg i uke 18 :)
 
Jeg skal første gang til jordmor i morgen, 12+5 :) Var på første kontroll hos fastlege da jeg var 8 uker. Skal ha resten av kontrollene mine hos jordmord, så veldig spent! Håper jeg får høre hjertelyden, for har ikke mulighet til å få privat ultralyd der jeg bor
 
jeg fikk første nå i uke 12. men det er fordi jeg ønsket det selv. her ute er det MYE ledig kapasitet hos jordmor så jeg kan komme inn eller ringe når som helst (eller sende sms! :) ). Neste time er ikke før etter uke 24 :)
 
Jeg fikk beskjed om at første kontroll var mellom uke 12 og 14, men tidene de hadde rundt de ukene passet ikke helt ift jobb osv, så det blir ikke før i uke 18.
 
Jeg bestilte selv for noen uker siden. Kan ikke huske de spurte på tlf hvor langt på vei jeg var, men timen er i morgen, og da er jeg 12+5. :)
 
Back
Topp