Første kontroll...lytter de etter hjertelyden?

• Trådstarter Trådstarter lurelure
  • Opprettet Opprettet
L

lurelure

Guest
Plutselig så kom jeg til å tenke på om de kanskje lytter etter hjertelyden ved kontroll i uke 8?
Eller må de vente lengre?

Hjertet har jo begynt å slå, men er det mulig å fange det opp på en sånn liten greie de har hos legen?

Gjorde ikke det sist gang hos meg ihvertfall. Ikke før jeg var på kontroll i uke 24.

Oki.
Men da er det sikkert sånn som jeg har tenkt. (lenge siden forrige gang ;) )
Hei og hallo, her er papirene,

Men vær obs på at alle leger sjekker ikke så tidlig fordi det kan skape unødig stress hos den gravide hvis man ikke skulle finne hjertelyden. Her fant hun den fort med nr 1 rundt uke 11. Har i tillegg hjemmedopler som jeg kan bruke ;)

Men vær obs på at alle leger sjekker ikke så tidlig fordi det kan skape unødig stress hos den gravide hvis man ikke skulle finne hjertelyden. Her fant hun den fort med nr 1 rundt uke 11. Har i tillegg hjemmedopler som jeg kan bruke ;)

Høres egentlig mest fornuftig ut ja..
Hadde nok blitt kjempestressa om jeg ikke hadde hørt lyd men det hadde blitt sjekket ;)

Sniker, men mi jordmor sa hun helst ikke ville før etter uke 18/20, for da hadde de fleste vært på oul, og før det kunne den være vanskelig å finne og dermed skape unødig stress

Sist prøvde de i uke 16, men pga foranliggende morkake fant de ikke den.. måtte sitte på sykehuset i evigheter for å se om det var liv.. Det kom en jm og forklarte hva de skulle gjøre etter bekreftelse. . Alle de tårer og stress for ingenting. . Babyen var helt fin.

Min kjære app ♥

Jeg hadde tidlig ultralyd, var da 7+2. Jordmor kunne se hjerte slå, og jeg fikk høre det. :)

Back
Topp