Første kontroll ikke før uke 14. Sent?

FrøkenTutt

Flørter med forumet
var hos legen for å få henvisning til tul og samtidig satte han opp time til første ordentlige kontroll med bl.pr og sånt. Han sa det skulle være mellom uke 12 og 16 og jeg fikk da time i uke 14. Syntes dette høres veldig seint ut... hva tror dere?

Det hørtes sent ut, for jeg skal ta de til uken og da er jeg 8 uker. Kanskje de praktiserer ulikt? Jm sa det var vanlig mellom uke 8 og 12 :)

var hos legen for å få henvisning til tul og samtidig satte han opp time til første ordentlige kontroll med bl.pr og sånt. Han sa det skulle være mellom uke 12 og 16 og jeg fikk da time i uke 14. Syntes dette høres veldig seint ut... hva tror dere?

Jeg stussa selv jeg, for jeg har fått time i uke 15.
Nå skal jeg uansett ha TUL og på fosterdiagnostikk før uke 15.

Første svangerskapskontroll hos legen her er i uke 12.

Synes det hørtes veldig rart ut. Jeg var hos legen i går, og da satt ho opp time den uka jeg er i uke 12 :) hadde ringt legen igjen, og sagt at du vil ha tidligere om det var mulig

Her er det også legetime mellom uke 12-16 og jordmor i uke 16.. Jeg har fått time når jeg er i uke 13 xsmile3

Jeg skulle egentlig på første time hos legen når jeg var 7+2, men han ringte og sa han godt kunne ta meg inn no til uka. Så jeg ska dit på tirsdag, da er jeg 6+1. Veldig glad for det, har jo en million spørsmål [emoji85]

Tror jeg skal spørre om å flytte timen til uke 12. Blir jo veldig nærme kontroll hos JM i uke 16, og kort varsel på OUL..

Første svangerskap fikk ikke jeg heller kontroll før i uke 14. Lenge å vente! Andre var i uka 10, og denne gangen i uke 8 :p

Jeg syns også det hørtes sent ut. Jeg skal dit i neste uke da jeg er 6 uker. Men jeg ringte å forlangte å få ta blodprøver osv selv:)

Du trenger ikke ta blodprøvene ved førsre kontroll. Første skal være mellom uke 8 og 12. Legen ville ha meg der uke 9. Sa keg kan bare komme innom senere og ta blidprøvene når det passer. Trenger jo ikke time for det..

Blodprøver tas ikke før etter uke 12 uansett:)

Jeg har i uke 10, ikke ett problem om jeg må inn senere og ta blodprøver.

Back
Topp