Første kontroll idag

lillefrokentrille

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Da har jeg vært på første rutine kontroll hos legen.
Fikk høre en sterk og fin hjertelyd! ❤ helt fantastisk følelse.
Ellers så har jeg gått ned 3 kg. Pga kvalme og spying.
Litt lavt blodtrykk. Men ellers alt bare fint! Nå gleder jeg meg til tirsdag og ny UL!! :D

Vi er på akkurat samme dag, 11+5, og jeg var også på første svangerskapskontroll i dag :) Men hun ville ikke lytte etter hjertelyd for hun mente det var for tidlig og at hun muligens ikke ville klare å finne den. Jeg overtalte henne til å prøve, men hun fant den ikke. Men jeg blir ikke nevøs av den grunn, det er nok bra likevel forhåpentligvis, og jeg har masse symptomer i form av kvalme og trøtthet.

Vi er på akkurat samme dag, 11+5, og jeg var også på første svangerskapskontroll i dag :) Men hun ville ikke lytte etter hjertelyd for hun mente det var for tidlig og at hun muligens ikke ville klare å finne den. Jeg overtalte henne til å prøve, men hun fant den ikke. Men jeg blir ikke nevøs av den grunn, det er nok bra likevel forhåpentligvis, og jeg har masse symptomer i form av kvalme og trøtthet.
Jeg måtte og overbevise min lege. For hun ville ikke bekymre meg unødig. Men vi fant den med engang. Kan hende jeg er litt lengre på vei også. Da livmorkanten er nesten til navlen allerede. :) er jo vanlig at de ikke finner hjertelyd så tidlig :)

Jeg trengte ikke engang å spørre min lege om å lete etter hjertelyd på første kontroll på mandag denne uka (10+6 da). Rart det er så ulik praksis på dette. Fikk høre hjertelyden også! :)

Min lege nektet å lytte etter hjertelyd. Må vente til tidligst uke 14, sa hun. Vel-vel :-) Såå godt at du hørte hjertelyd til babyen din! Må være så beroligende <3

Back
Topp