Første kontroll i morgen

- Amy -

Gift med forumet
Jeg har liksom gledet meg hele tiden, men nå de siste dagene har jeg vært SUPERSTRESSET. Vet noen hva som kommer til å skje?? Sambo kan ikke være med siden han er på jobb, så jeg må gå alene...[&o] Han skal vel ta masse prøver (skrekk og gru..!) Hater blodprøver og innbilder meg han skal ta maaaaasse glass. Men det går vel bra.. Skal jo gjennom fødsel (hvis alt går bra..) så kan vel slutte å sutre om små stikk i armen nå.. Tar han ultralyd?? Jeg er vel litt over 7 uker på veg. Finner vel utav mer i morgen.. Off håper bare alt går bra med den lille...

Off føler meg helt håpløs, men slapper ikke av uten å vite noe... Jeg får vel ikke sove i natt heller[8|] Jeg er nok bare så skuffet av meg selv, for jeg vil jo bare glede meg...

Jaja måtte bare fått sagt det til noen.. Takk for dere leste i hverfall[:)][:)]

det går nok bra skal du se[:D]
jeg hadde gu,tok blodprøver og urinprøve.
ellers så ble det funnet ut ca termin,førte på svangerskapskortet eller hva det nå heter...
å så fikk jeg UL...så en liten reke[:D]
jeg hadde en legestudent som var der også i tillegg til den vanlige legen[&:]

det går nok så bra skal du se!
Da jeg var på første kontrollen tok legen å trykka på magen min, vi fylte ut det helsekortet, jeg veide meg, han målte blodtrykk også tok de noen prøver... det ser ut som det er mange glass, men det går så fort atte! bare gled deg[:)] jeg var også aleine på første ordentlige kontrollen, men vi gikk sammen til jordmor her om dagen...
Det pleier å ordne seg for snille jenter vettu, så det går nok så bra skal du se!! [:D]

Tuuuusen takk for gode ord[:D] Jeg føler meg mye bedre nå faktisk.. (slutte og hyperventilere[:)])
Rart hvor teite tanker jeg kan lage i hode mitt sent om kvelden[8|] Det går nok helt fint i morgen.. Jeg kjenner legen godt, og han kjenner meg. Han låser meg vel inne og sender ei inn men en nål i hånda[:D]

Men hvis jeg skal ha urinprøve, trenger jeg ta med en eller tar de? [:'(]

da tar du med...morgenurin er best

Ok da får jeg fikse det. Det er bedre det enn å gjør det der borte[:'(]

Dere er så snille, jeg føler meg tusen kilo letter[:D] Jeg får vel heller fokusere på å slappe av. Tusen takk igjen

*vekkmeddummetanker*

Lykke til, det kommer til å gå så bra[:)]

Gikk det bra hos legen?

Hei ja det gikk veldig bra.[:D][:D]

Pysete lille meg ([8|]) er jo hysterisk for sprøyter, men det gikk over all forventning. Legen sa jeg va 8 uker på vei ca, men tok ingen ul eller noe. Så jeg vil jo ikke få vite om alt er bra med den lille før jeg tar ul i uke 17.. Noe som er fryyyyktelig lenge til. Men det er jo normalt. Men jeg skulle jo ønske om jeg kaaanskje kunne bare hørt en hjertelyd eller noe. Men det er vel kanskje for tidlig? JEg fikk litt tidligere enn normalt pga jobben min. Jeg er helt ny i dette så er litt mye jeg lurer på. Jeg får vel svar etterhvert[:D]

Men jeg lurer på, får jeg velge selv hvem jeg skal bruke til neste kontroll? Han satte meg bare opp på en lege.. Syns det var litt merkelig, tenk hvis jeg heller vil gå til en annen..? Sukk får tenke litt på det.. Jeg har time hos Dr Braut på Sandnes hvis det er noen som vet hvem han er, eller går til han...?

Jeg er i hvertfall meget lettet og glad.[:D]

Jeg hadde gynekologisk undersøkelse med celleprøve, tok fem ulike blodprøver og snakket med legen om tiden fremover, oppfølging og kosthold. Du får ikke ultralyd på den første kontrollen.

Maritk: Så bra at jeg skal til han da[:D][:D] Ble litt letta nå. Blir spennende å se. Fastlegen min er på Gandal legesenter. Syns de er flinke der[:)] Jeg har litt lyst å få tidlig ul, men skal prøve å vente. Slapper ikke helt av med at alt går bra, men trenger en "dash" med tålmodighet, så ordner det seg.

Håper det går bedre for deg denne gangen!
Vi er jo like langt på vei også[:D]

Back
Topp