Første kontroll hos legen

Shauri

Forumet er livet
VIP
Var på første kontroll i dag (5+6). Litt skuffet av legekontoret mitt som jeg vanligvis er veldig fornøyd med. Hun i resepsjonen som tar seg av veiing, urinprøve osv trodde det var andre kontroll og sa at jeg hadde fått for kort tid siden det var første kontroll, og i tillegg hadde de ikke tid til blodprøver - for slikt gjorde de jo bare mellom 8 og 10.30. Så jeg må komme tilbake (= ta meg fri fra jobb) en eller annen dag mellom 8 og 10.30 for å få tatt disse blodprøvene.
Merkelig at de ikke har fulgt bedre med da jeg ba om time til "første svangerskapskontroll" veldig spesifikt. Jaja.

Fått meg svangerskapsbok, helsekort og henvisning til ordinær UL hos Braut. Liker ikke sykehus, så synes det er bra at de respekterer det og henviser meg til Braut i stedet.

Likte en ting godt. Det er så lenge siden jeg har vært hos fastlegen min at hun ville ta meg i hånden og presentere seg.. haha! Går ikke ofte til legen jeg tydeligvis :)

Dumt at du ikke kunne ta blodprøve fordi de hadde rotet det til! Men det hadde nok blitt samme krusledullet om de hadde tatt blodprøve og det hadde vist seg at de hadde blitt feil fordi de ikke ble tatt til riktig tid på døgnet, da måtte du jo ha kommet inn igjen da også :)

Får håpe du får bedre kontroller framover, kjekt når du får svangerskapspapirene, blir litt mer realistisk da synes jeg 

Back
Topp