Første kontroll hos jordmor/lege

tussa137

Elsker forumet
Maiblomstene 2017
Februarbarna 2020
Skal dere ha med mannen første gang dere er hos lege eller jordmor, når helsekortet skal fylles ut? :)
Min mann var med både til jordmor og lege første gangen jeg var der når vi skulle ha eldste, og jeg syntes det var veldig greit at han hadde vært der og blitt litt involvert. Denne gangen føles det kanskje litt mer unødvendig, men jeg er usikker...

Skal dere ha med mannen første gang dere er hos lege eller jordmor, når helsekortet skal fylles ut? :)
Min mann var med både til jordmor og lege første gangen jeg var der når vi skulle ha eldste, og jeg syntes det var veldig greit at han hadde vært der og blitt litt involvert. Denne gangen føles det kanskje litt mer unødvendig, men jeg er usikker...
Nei, det gjør jeg alene :) har han med meg på OUL og på et par ekstra oppfølgingstimer på KK, men vanlige kontroller går jeg alene på.

Nei, han var ikke med med førstemann heller :) Med det angret vi på da. Jeg fikk UL hos legen. Men han var med på alle de andre ultralydene jeg fikk :)

Så blir nok det samme nå :) Han blir med om vi får se babyen, men ikke på andre ting.

Nei. Han blir nok med på ultralyd, den vanlige og hvis det blir flere. Han synes det er stas å se babyen. Men ellers tar han ikke fri for å være med på vanlige kontroller. Han var med til jordmor en gang mot slutten med første, men det er alt.

Gjør det nok alene denne gangen :) men undersøkelsen etter der da vi prøver å finne hjertet skal han nok bli med!

Mannen blir med på ultralydene, ellers drar jeg alene. Han var med på en jordmortime sist, men var ikke så spennende for han å være der..

Nei han har vore med 1 gang med alle 3 for å fylle ut skjema om farskap erklæring. Ellers er han med med alle ultralyden (bortsett fra den ene da vi fant ut noko var gale, seff)

Min samboer vil gjerne være med på kontroller. Han hat et innlegg på skolen når vi har første jm time,og han vil ordne det slik at han kan være med. Han gleder seg veldig og vil være med på så mye som mulig :-)

Vanskelig for han å få fri fra jobb, men han skal hvertfall bli med på tidlig ul nå først så får vi se etter det. Føler det viktigste er at han blir med på ul-timer, selv om jeg (og han selv) gjerne vil han skal være med på alt :)

Jeg syntes det var godt å gå alene til jordmor, å få ha henne for meg selv der jeg kunne snakke fritt om bekymringer og plager som jeg kanskje ikke ville vært like komfortabel å ta opp foran mannen :) når det er sagt så tror jeg kanskje at jeg hadde med meg mannen første timen hos jordmor, men det ble med den ene gangen.

Tenker at han blir med første time til lege og jordmor, så får vi se deretter. Og på ultralyd da, så klart :)

Jeg tenker at mannen selvsagt blir med på ultralyd og eventuelle andre kontroller litt utenom det vanlige. Han var ikke med på noen vanlige kontroller hos jm/lege sist gang, bare den aller første timen. Da fikk vi litt felles informasjon om svangerskap, og det syntes jeg var veldig greit, for jeg leser jo masse og setter meg inn i ting, det gjør jo ikke han :p men denne gangen vet jo han hva det går i, så da føles det litt mer unødvendig.

Mannen min snakker ikke norsk, så det blir enklere å dra alene.

Mannen har vært med på alle ul. Heldigvis, ettersom de oppdaget MA/BO siste to gangene. Da var det godt å være to! I mitt fullgåtte svangerskap så var han med til lege og jordmor første møtet, men ingen av oss følte behov for at han var med mer enn det. Han har i tillegg en jobb som gjør det vanskelig å ta seg fri:)

Back
Topp