Første kontroll hos jordmor eller fastlege?

Lykke_lille93

Gift med forumet
Himmelbarn
♡Julekulene 2021♡
✨️Julestjernene2023✨️
Novemberlykke2024❤️
Jeg er nå 4+4 og ønsker å bestille første kontroll snart. På grunn av ferieavvikling rekner jeg med første kontroll blir mellom uke 9-11

Men, det store spørsmålet; hva velger vi av jordmor og lege? Noen med erfaring som ønsker å svare?

Det skal vel taes en blodprøve rundt uke 10-12 i forhold til Rubella???
Usikker på om jordmor tar blodprøver. Jeg har valgt lege til første konsultasjon de andre gangene og har tenkt å gjøre det denne gangen også.

Har alltid tatt første kontroll hos lege, og skal gjøre denne gangen også.
Har time 5.juli, akkurat i uke 8. Legen ville ha meg inn da pga ferieavvikling. :)
De andre timene går jeg til jordmor, bortsett fra ett par.
Svangerskaps-oppfølgingen her i kommunen er satt ferdig, hvor og når man skal gå. :)

jeg tar lege som første kontroll... også fortsetter jeg hos jordmor så lenge jeg holder meg frisk og ikke har behov for sykemelding... ;-)

Lege først og så jordmor, de fleste kontrollene er hos jm utenom noen i midten og flere på slutten.

Jeg kommer kun til å gå hos fastlegen for misliker jordmora vi har i kommunen :p

Lege først og så jordmor, de fleste kontrollene er hos jm utenom noen i midten og flere på slutten.

Jeg kommer kun til å gå hos fastlegen for misliker jordmora vi har i kommunen :p
Vi har ikke jordmor her i kommunen lenger så da må jeg evt til en nabokommunene..

Back
Topp