Første jordmortime

Mrs.JaxTeller

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Imorgen :) spent . Gleder meg og gruer meg . Gikk kun jordmor en gang sist , reSten lege fordi hun jeg gikk hos var helt i taket over vekta mi , nesten hun hyla når jeg stod på vekta (nei overdriver ikke).

Bor i annen kommune nå så er spent på hvordan hun her er. Vekta imorges stoppa på +10 fra startvekt :(

Men.... Jeg lurer på... Skal man ha med urinprøve til jordmor ?

Urinprøve på alle kontroller ja.

Jeg gikk bare til jm sist, men denne gangen litt av hvert tror jeg. Vært hos lege uke 10, skal til jm uke 24, det er to uker til. Vel, skulle være 24, er vel bare 23 da etter ul termin

Jeg har Vært en gang hos lege i uke 8. Også jordmor uke 16 tror jeg. Neste gang legen i uke 25 også jordmor en mnd etterpå :) blir nok flere ganger til legen pga helsen osv.

Åååh jeg blir så sinnt! Er man overvektig er man overvektig. Det får man ikke gjort noe med over natta og det bør fagpersonell holde seg for gode til å hoppe i taket over...
Håper du får en bedre opplevelse i morgen, lykke til :-)

Jeg snakket med jm på telefonen i dag og hun sa at det var tre ting hun ville ha med på den første timen min. Helsekortet, kopi av blodprøver og urinprøve.

Blodprøver har jeg faktisk ikke fått kopi av selv engang, men legen spurte om jeg skulle til jm, hun anbefalte det, jeg bekreftet, og da skrev hun på at kopi skulle sendes jm, så det trenger jeg heldigvis ikke tenke på.

Men helsekort og urinprøve er et must til alle kontroller utenom oul.

Hadde ei sånn jordmor sist jeg også... hun er heldigvis borte i to år nå kommet ei ny ung snelle som er kjempetrivelig istedet hos meg var vekta mest vann også da, men det trodde hun ikke mye på. Jikk ned 20 kg fra dagen før fødsel til to dager etter

Har du ikke kopi av Bl.prøvene sammen med arkene burde du ordne det:) skulle du havne på sykehus gravid å uten de Bl.svarene blir du behandlet som du har hiv. Var hvertfall slik jeg gikk gravid i 2012:)

Å, den ja, jeg tenkte på de tusen andre tingene hun sjekket.

Ja, den skal man ha. Den får jeg sikkert neste gang er er på kontroll hos legen, skal huske å spørre etter den. For den må jeg ha, ja. Kan evt sikkert få den når jeg skal til jm, det er samme kontor, bare inn ei ekstra dør til helsestasjonen

Skal ordne med blodprøvepapirene :)

Timen gikk veldig bra , JM virket oppegående og grei, og vi ble enig om at jeg følger med vekta selv og at vi ikke fokuserer så hardt på den , men at jeg og passer på kostholdet , noe jeg allerede gjør :)

Hjertelyden låg på 142, symfysemålet var bittelitt over men innafor det grønne. Urin og bt var fint og vi får ekstra oppfølging etter sist svangerskap så jevne ultralyder resten av svangerskape slik de sa jeg skulle ha da lillemann kom til verden i 09:) alt i alt en fin opplevelse :)

Godt å høre at du hadde en god opplevelse hos jordmor :)

Back
Topp