Første jordmortime!

KittyCat_

Flørter med forumet
Idag hadde jeg min første jordmor time! *lykke*
Var så heldig at jeg fikk samme jordmor som jeg hadde i forrige svangerskap, og ikke nok med det, etter alt sjekk og prat osv som skjer på en vanlig kontroll, sa hun at hu kunne prøve å høre
etter hjertelyden men jeg måtte ikke bli lei meg eller redd visst hun ikke fant den, fordi det var litt tidlig..

Og bare noen sekunder.. der hørte jeg hjertelyden til fine lille magetrollet, lykkelig:)
ser frem til å komme over uke 12 nå og begyne litt av planleggingen og alt som følger med!

Så gøy! Har min første time i morgen jeg, er så spent! Siden dette er førstefødte så er det helt nytt for meg -)

så deilig å høre hjertelyden <3 Høres ut som en vellykket jmtime.

Høres ut som en veldig vellykket jordmortime!!!
Så herlig å høre hjertelyden også da!!!

Etter ul i morgen håper jeg at jeg kan tørre å ringe for å bestille time hos jordmor...

Så kjekt! :)
Blir liksom litt mer gravid når en hører hjerteslagene, syns hvertfall jeg. Det blir liksom mer virkelig da. Så bra at hun kunne finne hjerteslagene til lille magetroll!

Og så bra du fikk samme jordmor! Det samme gjorde jeg, og kjenner også hvor trygt og godt det var. Hun huska meg jo faktisk igjen siden sist (er over 2,5 år siden jeg var hos henne siste gangen) - ting som ikke står i mine papirer!

Nå kan all planlegging straks begynne ja! Krysser fingrene for at vi som er igjen på forumet blir her, slik at vi kan dele planleggingen med hverandre :)))))

Var også på første jordmortime idag, å hun ringte bekymret til poliklinikken midt i timen for å bestille tildlig ul til meg, så var ikke sååå koselig time denne gang :\

Så gøy at du fikk høre hjertelyd da!! Gleder meg til jeg skal det :-))

Nr.2 på vei! skrev:
Var også på første jordmortime idag, å hun ringte bekymret til poliklinikken midt i timen for å bestille tildlig ul til meg, så var ikke sååå koselig time denne gang :\

Så gøy at du fikk høre hjertelyd da!! Gleder meg til jeg skal det :-))

Uff da, hvorfor gjorde hun det da...? Går det brra med deg...?

Jeg gleder meg til jordmortime tirsdag! Har også fått samme jordmor som sist, og det gleder jeg meg masse til. Jeg har allerede snakket med henne på telefon mens jeg var på det dårligste. Godt å kjenne jordmora litt og at hun husker meg godt. Har truffet henne flere ganger når jeg har vært innom helsestasjonen, og hun spørr alltid masse om hvordan det går. Kjempekoselig dame!

Er det vanlig å gå til jordmor så tidlig ? Eg har min første jm time 13 august, då er eg 24 uker på vei.. Bor i Bergen og det er litt mangel på de her så gjerne derfor ?

Akt80 skrev:
Er det vanlig å gå til jordmor så tidlig ? Eg har min første jm time 13 august, då er eg 24 uker på vei.. Bor i Bergen og det er litt mangel på de her så gjerne derfor ?

Tror det er vanlig i Bergen om det ikke er første og det ikke er noe spesielt...

Jeg skal ringe jordmor over helgen tenkte jeg, og regner vel med jeg må vente så lenge jeg også...

Jeg skal heller ikke til JM før jeg er 24 uker, det er vist vanlig. så lenge man er frisk og har ikke hatt noe problemer i tidligere graviditeter.. Med forige, så var jeg hos legen to ganger før ordinær ul.. Og fikk høre hjertet i uke 12..

syntes det er litt lite oppfølging.. og jeg skal ikke på ordinær ul før jeg er 20 uker.. så jeg har bestilt meg en time hos privat gyn, for ul når jeg er 13 uker..

Var hos jordmor 16mai jeg.. Alt var greit, men bli litt lei meg når jeg ikke fikk høre hjertelyden :( Hun mente det var for tidlig, siden jeg da var 11 uker akuratt.. skal ringe igjen om 1 uke og høre om jeg kan få en time sånn at jeg kan få høre hjertelyden.

Back
Topp