Første jordmortime

Belive

Betatt av forumet
Har dere bestilt? Jeg gleder meg, er spent, lenge og vente til 16mai på denne timen!!
Skal dere ha med barnefar, hva er mest vanlig? Har aldri vært hos jordmor før ;-)

Jeg har bestilt, men er ikke før 31.mai:) Helt greit! Jm er ikke det jeg gleder meg mest til ;) Det skjer egentlig bare det samme som hos legen:) Sambo kommer nok ikke til å være med. Blir for ofte Å ta fri fra jobb, og egentlig ikke nødvendig:) Men, han kan kanskje være med en gang på slutten eller noe:)

ja, det er lenge til. Har første legetime 11.mai jeg . Ikke snakket med JM enda. Da jeg var gravid med førstemann hadde eg med samboeren på nesten hver jordmor time. Ville at han også skulle få info og begge to synes det var greit. Denne gangen kan han få bli med om han vil. Hos legen gikk jeg alene. Hvis det er første gang du er gravi så ville jeg hatt med bf på første time hvertfall, mye info som skal fordøyes!

Jeg har ikke bestilt time enda, men gleder meg veldig til å komme tilbake til vår kjempehyggelige jordmor igjen! Her kommer nok mannen min til å være med. Han gleder seg like mye som meg til å gå dit. Han var med på alle kontroller sist. :)

Bestiller man time til JM selv, eller gjør legen dette? Ikke tatt kontakt med lege enda heller jeg, tenker å vente til jeg er en 5-6 uker på vei. Tross alt bare 3 + 6 enda :P

Kommer ikke te å vær hos Jordmor, bli for mye me å gå på sykehuset og tett oppfølging hos fastlege. 

ekkyliten skrev:
Bestiller man time til JM selv, eller gjør legen dette? Ikke tatt kontakt med lege enda heller jeg, tenker å vente til jeg er en 5-6 uker på vei. Tross alt bare 3 + 6 enda :P

Jeg er veldig usikker selv, men jeg har bestilt time hos fastlege for kontroll. Å da renger jeg neste med at han anbefaler JM, men er jo noen fastleger som tar GU med ultralyd stav når vi kommer til kontroll der osv.. skal bli spennende å se, man kan jo velge om man bare vil til fastlege eller begge. Mye nytt å sette seg inn i altså :O) Spennende tid i møte !

Her blir det kun fastlege og sykehus jeg forholder meg til, så ingen jordmor på meg. Dessuten er det så dårlig dekning her at det kun er førstegangsfødende som får tilbudet.

Har ikke bestilt noe time enda siden jeg fant ut av dette i dag. 
Ringer fastlegen på mandag. Jeg gikk kun til fastlegen med de 2 andre også :0)

Jeg skal på første svangerskapskontroll hos lege 3 mai, men jordmor, åssen gjør man det? Kan jeg få jordmor av lege? Eller finner man det på NAV sine sider? Kan man bytte om man ikke er fornøyd? Det er ei mange misliker fordi hu er litt "rå" har jeg hørt, men i og med at dette ikke er offentlig så kan jeg ikke spørre rundt heller :p

Var veldig nytt for meg dette også, heldigvis har jeg en storesøster med 3 barn, som hjalp meg. Man bestille jordmortime selv, allefall her jeg bor. Om du går på google og søker f.eks Jordmor åsså kommunen du bor i, så kommer du direkte inn på kommuneidene og tlf direkte til jordmor/kontoret. Om du ikke finner noe da, kan du også prøve å skriv helsestajson og kommunen du bor i. Dere finner det helt sikkert! :-)

Back
Topp