Første jordmortime.

Tuppsi

Betatt av forumet
Oktoberskatter 2014
Kva skjer på første jordmortime? 

Lurer på om det er vits for mannen å bli med, han må ta seg ein halv dag fri og da er det dumt om det blir samme som på første legetime då det kun er teknisk. 

Om han skal være med ønskjer eg at det også skal være kjekt og lærerikt for han. 

det som skjer på første jordmortime er at du blir spurt masse spørsmål, slik at jordmoren blir kjent med deg osv, hun har satt av lang tid første time fordi dere kan snakke om det meste. også tar hun sikkert og sjekker jerninnholdet i blodet ditt, sjekker urin, du må veie deg, også sjekker hun hjertelyd på babyn og sjekker hvor stor magen er. jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha med far på ett av jordmorbesøkene da han skal skrive under at han er far til barnet, istedet for etter fødsel. men det er som du føler det, kanskje det er godt å snakke med jordmor alene første gang? og kanskje ha med far neste gang?? jeg valgte det slik iallefall :)

okei. Har vore til legen to gongar allerede og da har han ikkje vore med. Sjølv om eg godt kunne trengt han der som støtte førre gong. Ønsker ikkje at han skal føle seg overflødig og tenke at det var bortkasta. Kanskje få han til å tenke på ting han ønsker å spørre om, slik at han kan få spørre i staden for meg ( eg gløymer alt når eg kjem inn uansett). 
Har det vore ein grei opplevelse for mannen din å være med? 

Forrige svangerskap så var mannen min med til jordmor nesten hver gang :) Vi var ganske unge da, og han syntes det var greit å få spørre om ting han lurte på og få samme info som meg :) Nå jobber han turnus, og vil gjerne at jeg prøver å få time når han ikke jobber sånn at han kan bli med nå også :) Jeg vil si at det er interessant for far også, men det er det vel forskjellige meninger om :)

Back
Topp