Første jordmortime - TUL og sykemelding

Frøken-Fryd

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
I dag har jeg hatt første time hos jordmor. Hadde ikke tenkt å reise før etter første kontroll hos legen, men siden jeg er så mye bekymra og fortvila tenkte jeg det ville være fint å få lufta tankene hos noen.
Og hun var så fin å snakke med! Satte ord på mye av det jeg selv har tenkt, og var veldig forståelsesfull. Hun henviste meg til TUL på sykehuset, skal dit på onsdag, for kanskje å få beroliget meg litt. Hun anbefalte også at jeg ber legen om 100% sykemelding noen uker, for å få hentet meg inn igjen og ta vare på meg selv. Følte meg 15 kilo lettere når jeg gikk derfra, så godt å kunne lette hjertet og bli forstått. Så nå venter vi bare spent på onsdag, og håper vi får se et bankende hjerte ❤️
 
Så godt at du fikk luftet dine tanker. De jordmødrene er altså noe helt for seg selv, fantastisk mennesker :Heartred
 
Så deilig. Det hørtes fint og lurt ut.

Får man sykemelding hos jordmor?
 
Så bra ❤️❤️
Hvordan vet jeg hvilken jordmor jeg skal til?
 
Så godt å få slappet litt av. Jeg ble også sykemeldt for å ta livet med ro, og stresse ned :)
 
Så deilig! ❤️ Nyt tiden godt. Spennende med UL! ☺️

Jeg er også gørrsliten etter jobb. Kvalm. Føler jeg bruker hele meg på jobb. Har null livsgnist når arbeidsdagen er over, og det tærer på samvittigheten ovenfor verdens beste 4-åring som også fortjener (og skal ha) oppfølging.
Kunne gjerne trengt sykemelding selv, men har allerede en sykemelding på min avdeling (gravid, blir nok delvis sykemeldt til hun har termin i mai), og har ikke samvittighet til å gjøre det selv når jeg vet hvor hektisk det er. Vet det er dumt å tenke slik, men synes det er vanskelig. Føler også at jeg må fortelle at jeg er gravid om jeg blir sykemeldt, og det ønsker jeg ikke å dele med de på jobb enda. Også har vi det at hvis jeg blir sykemeldt uten å si noe om hvorfor, kommer det så ut av det blå, at de må spekulere seg gul og blå. Haha. Huff:wacky:
 
Åå!! Skjønner problemstillingen da! Huff..
Men ikke push deg mer enn nødvendig om det faktisk er behov for å roe helt ned litt for å få overskudd til fireåringen og deg selv da. VET hvordan det er å komme hjem uten nOE å gi og bare plage seg selv med dårlig samvittighet for alt du ikke har kapasitet til :/ kan fort bli en ond sirkel. Arb.giver og lederene der har ansvar for å dekke opp ved sykemeldinger. Helsa foran jobb.
(Kom fra meg som er en versting på å aldri være hjemme selv altså, så VET hvordan du har det/ tenker, men vet også hva som egentlig er korrekt)) :)
 
Så deilig. Det hørtes fint og lurt ut.

Får man sykemelding hos jordmor?

Fastlegen som må skrive ut sykemelding :) Men godt å drøfte litt med jordmor, for føler hun har mer kompetanse enn fastlegen i slike situasjoner :) Også er det vel bare å si til fastlegen at jordmor anbefaler det :)
 
Så deilig! ❤️ Nyt tiden godt. Spennende med UL! ☺️

Jeg er også gørrsliten etter jobb. Kvalm. Føler jeg bruker hele meg på jobb. Har null livsgnist når arbeidsdagen er over, og det tærer på samvittigheten ovenfor verdens beste 4-åring som også fortjener (og skal ha) oppfølging.
Kunne gjerne trengt sykemelding selv, men har allerede en sykemelding på min avdeling (gravid, blir nok delvis sykemeldt til hun har termin i mai), og har ikke samvittighet til å gjøre det selv når jeg vet hvor hektisk det er. Vet det er dumt å tenke slik, men synes det er vanskelig. Føler også at jeg må fortelle at jeg er gravid om jeg blir sykemeldt, og det ønsker jeg ikke å dele med de på jobb enda. Også har vi det at hvis jeg blir sykemeldt uten å si noe om hvorfor, kommer det så ut av det blå, at de må spekulere seg gul og blå. Haha. Huff:wacky:

I feel you! Jeg jobber i en bitteliten avdeling, har mine egne bruker jeg følger opp, som noen andre må ta over når jeg er borte. Det føles ikke godt, men samtidig så tenker jeg nå at så n er det bare, og det er faktisk ikke mitt problem å finne en løsning når jeg er sykemeldt. Skal sies at jeg ikke trives helt på jobb, hadde kanskje følt det annerledes om jeg trives kjempegodt.

samboeren sier til meg at det er ingen som takker en for å jobbe seg ihjel, husk på det du og! Det er bedre å eventuelt jobbe litt redusert eller ta en pause nå, og komme sterkere tilbake, enn å kjøre på for hardt, og gå på en smell❤️
 
I feel you! Jeg jobber i en bitteliten avdeling, har mine egne bruker jeg følger opp, som noen andre må ta over når jeg er borte. Det føles ikke godt, men samtidig så tenker jeg nå at så n er det bare, og det er faktisk ikke mitt problem å finne en løsning når jeg er sykemeldt. Skal sies at jeg ikke trives helt på jobb, hadde kanskje følt det annerledes om jeg trives kjempegodt.

samboeren sier til meg at det er ingen som takker en for å jobbe seg ihjel, husk på det du og! Det er bedre å eventuelt jobbe litt redusert eller ta en pause nå, og komme sterkere tilbake, enn å kjøre på for hardt, og gå på en smell❤️


Helt sant. Jeg jobber i kommunal barnehage, og hverken foreldre eller kommunen kommer til å takke meg for å «gå på veggen» :arghh:
Får se hvordan det går, skal på TUL neste onsdag, og hvis vi ser ett bankende hjerte så skal jeg fortelle leder, så kanskje det blir gradert sykemelding ❤️
 
Back
Topp