Første jordmortime idag! :)

Vaniljekesam

Flørter med forumet
Jeg hadde blandede følelser om idag, gruet meg til å kanskje få beskjed om at livmoren hadde sluttet å vokse, eller at det rett å slett ikke var liv.. Men GUD for en helomvending av følelser da jeg gikk derfra! Jm var superflink, og hun fant hjertelyden med en gang. For en lykke, og for en bekreftelse! :) det hører med til historien at jeg IKKE har sovet inatt fordi jeg var så spent, og ende med å sende mannen på gjesterommet i forbannelse da han vridde å vendte på seg... :p

så flott at alt gikk bra :D jeg hadde samme følelser etter min første time med jordmor :) og etter ultralyden har jeg levd i en rosa sky <3 det er helt fantastisk, og helt utrolig <3 jeg er så lykkelig!

Er det ikke fantastisk :)

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Så flott! Det finnes ingenting bedre enn å få vite at alt er bra med den lille. Nå håper jeg både du og mannen din sover godt i natt. :)

Prinsesse født des 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

Så bra :)
Jeg fikk ikke høre hjertelyden på min første JM time, MEEEEEN, jeg fikk se mini ultralyd! Man blir heller aldri lei av å se dem på skjermen de små :) Fantastisk følelse å høre hjerteslagene for første gang, husker jeg gråt av glede når jeg gikk med førstemann :D

Så bra du hadde en så flott opplevelse ♡♡ jordmor neste uke her, gleder meg :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ja, godt å høre du hadde en positiv opplevelse. Første jordmortime neste uke for meg. *Spent*

Fikk ikke komme til jordmor før uke 24 fikk jeg beskjed om :( så jeg har min første time 29. oktober... Kjempelenge til.

Venter et lite gull i februar 2014!

Fikk ikke komme til jordmor før uke 24 fikk jeg beskjed om :( så jeg har min første time 29. oktober... Kjempelenge til.

Trodde det var 16. Uke som førstegangs??

Trodde det var 16. Uke som førstegangs??
Hun spurte om det var mitt første barn, så hun vet jeg er førstegangs.. Synes det er lenge og vente.

Termin 15. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Hun spurte om det var mitt første barn, så hun vet jeg er førstegangs.. Synes det er lenge og vente.

Taster fra mobilen

Hmm, merkelig.. Jeg kan spørre min jordmor når jeg skal inn i dag.

Hmm, merkelig.. Jeg kan spørre min jordmor når jeg skal inn i dag.
Kjempefint om du gjør det! Synes det er forvirrende, for fastlegen min har mast på meg om at jeg må kontakte jordmor snart fordi han mener det er best å benytte begge deler, og han trodde jeg hadde vært hos jordmor forrige legetime allerede. Så jeg lovte å bestille time hos jordmor før neste legekontroll igjen, derfor ble jeg litt paff i dag når jeg ringte og fikk den beskjeden.

Taster fra mobilen

Fikk jeg også beskjed om når jeg ringte i dag, har sett flere som får komme inn i uke 16/17, tenkte at det ville jeg også. Har legetime i uke 24, så da fikk jeg beskjed om å flytte den så fikk jeg jordmortime uke 21. Lurer på om jeg skal 'glemme' å flytte legetimen 3 uker etterpå kanskje ;) eller, jeg får vel ta en tlf siden de sa det..
Synes det er rart det praktiseres så forskjellig rundt om i landet.

Kjempefint om du gjør det! Synes det er forvirrende, for fastlegen min har mast på meg om at jeg må kontakte jordmor snart fordi han mener det er best å benytte begge deler, og han trodde jeg hadde vært hos jordmor forrige legetime allerede. Så jeg lovte å bestille time hos jordmor før neste legekontroll igjen, derfor ble jeg litt paff i dag når jeg ringte og fikk den beskjeden.

Taster fra mobilen

Ja syns også det var merkelig. Skal prøve å nøste opp i det. :)

Fikk jeg også beskjed om når jeg ringte i dag, har sett flere som får komme inn i uke 16/17, tenkte at det ville jeg også. Har legetime i uke 24, så da fikk jeg beskjed om å flytte den så fikk jeg jordmortime uke 21. Lurer på om jeg skal 'glemme' å flytte legetimen 3 uker etterpå kanskje ;) eller, jeg får vel ta en tlf siden de sa det..
Synes det er rart det praktiseres så forskjellig rundt om i landet.
Hvor er det du hører til? :)

Taster fra mobilen

Tror de praktiserer forskjellig ifht om det er normalt svangerskap osv.. Ville bare ting tilbake og bedt om time tidligere? Jordmoren min var usikker på de andre..

Tror de praktiserer forskjellig ifht om det er normalt svangerskap osv.. Ville bare ting tilbake og bedt om time tidligere? Jordmoren min var usikker på de andre..
Hun var ganske tydelig på at med mindre det var noe prekært så fikk man ikke time før uke 24, så jeg får bare forholde meg til det. Men jeg skal nevne det på legetimen jeg har neste uke, så får vi se hva han sier.

Back
Topp