I dag har jeg vært på min 2.kontroll, denne gang hos jordmor. Jeg er så heldig å har samme jordmor denne gangen, som når jeg gikk med Jacob. Kjekt å ha ei som man "kjenner" litt fra før av.
Var der i godt over en time og vi snakket om en god del forskjellig. Selvom jeg har "vært igjennom" det tidligere, var det like spennende og interessant denne gang! Snakket en god del om alkohol under svangerskapet, som visstnok er ett nytt satsningsområde blant gravide. Det er overraskende mange som tydeligvis synes det er greit å ta seg ett lite glass selv om man er gravid:O Tok en anonym undersøkelse ang. alkoholvaner året før jeg ble gravid og nå etter at jeg ble gravid. Ikke at det er noe å bekymre seg for, som hun sa:P
Vi snakket om forrige fødsel, om Jacob, om matvaner, bekkenløsning, gode og nyttige nettsider osv..

Så var det opp på benken, hun ville høre om hun hørte hjertelyden, og kjenne på livmoren. Livmoren har kommet godt over skambenet (æsj, for ett ekkelt ord!!), men hun fant ikke hjertelyden. Det er fortsatt tidlig, så jeg er ikke bekymret. Jeg har jo hørt de her hjemme:D

Er det andre som har vært hos jordmor som har hørt om TWEAK, som det heter, altså kartlegging og mye fokus på alkohol og svangerskapet?