Første jordmorbesøk

Barbamamma30.04.17

Flørter med forumet
Skal til jordmor i morgen, bortsett fra ultralydene på sykehuset har jeg bare vært hos fastlegen to ganger, og den siste gangen var veldig teknisk med prøver og måling. Noe det er lurt å drøfte, ta opp, spørre om?

Barbamamma

Jeg skal til jordmor 1 aug, og da kommer jeg til å ta opp og spørre litt om det sykehuset jeg skal føde på denne gang :)
Og jeg skal ha med fødejournalen min fra forrige gang og gå igjennom den :)

Jeg har allerede vært hos jordmor i juni og hun tok seg veldig god tid :) Spør om alt du har på hjertet. Fra smerter til sykehus. Synes man får mere ut av en kontroll hos jordmor enn hos legen.

Nå er dette mitt 5 svangerskap så jeg er egentlig lei av og gå på kontroller til fastlegen og på sykehuset.

Synes jeg fikk veldig lite ute av legen sist! Det var sånn, noe du ellers lurer på, nei vel, takk for i dag i samme setning. Ble helt snytt! Gleder meg til å snakke med noen som har graviditet og fødsel som spesialfelt. Tenkte å høre om bekkenet mitt, og h orden ta vare på det best mulig, svangerskapet framover, kosthold, arbeid/hvile, permisjon og NAV, - må vel sende inn snart. Hvordan forberede meg mot fødsel, kremer og salver, ting å ta stilling til ved fødsel.....

Barbamamma

Back
Topp