Første jordmor time

Bina

Pine Bina
VIP
på mandag[:D] jeg gru gleder meg... fortsetter bare hos jordmor på helsestasjonen :D:D:D:D å herregud, så rar følelse[8D]

Hva gjorde dere hos jordmor på den første timen?

Bare sett på 10 ganger, men ingen som gidder å svare på spørsmålet mitt[:(]

jeg har ikke vært hor jordmor enda jeg heller, bare legen. Men tror du kanskje får høre hjertelyden nå og så forklarer hun litt om det og være gravid og om hvordan kroppen forandrer seg. Og om hvordan forhold man har til barnefaren, om man er åpene for hverandre og slikt. så svarer hun på spørsmål man har. Tror jeg da, men ikke helt sikker.

Hun prata om hvilke forandringer jeg hadde gjort, hvordan jeg følte meg, hva jeg tenkte, hva jeg forventa ang svangerskapet og fødselen. Snakka om hvordan de andre fødslene gikk, om jeg hadde sagt noe til barna. Fikk masse skriv om graviditet, og BAM blad.

dette blir jo første kontrollen i det hele tatt. så fikk beskjed om å ta med meg morgen urin, og jeg har time 1330.[&:] Er ikke det ekkelt å sette urinen i kjøleskapet da?[:'(]

Skal man sette det i kjøleskapet da? [8|]
Jeg lar det stå på benken jeg...

Få første jordmor time så veier du deg,sjekker urinen og du får svangerskaps skjema [:D]
det er kjempe koselig hos jordmor i motsetning til lege.. kanskje henne prøver og finne hjerte lyden[:D]

*sniker fra januar*

ORIGINAL: Anne L

Urin prøven skal i kjøleskapet ja dersom man ikje tar den rett før man går[:)] det gjelder alltid dersom man av en eller annen grunn må levere urinprøve, ikje bare når man er gravid. Har en jente som har hatt e-coli infeksjon i nyrebekkene og har levert min del av urinprøver til legen[8D]. da var de ekstremt nøye på at den skulle oppbevares riktig slik at ikje resultatet ble påvirket

Da vet jeg det til neste gang.. har aldri fått no beskjed om det bare, men mitt lege kontor er ikke det beste [:'(]

håper hun søker om føde plass og ul, siden duste legen ikke gjorde det sist jeg var der. 

Hei [:)]

Jeg var hos jordmor første gang i dag, og det var en fin opplevelse!! Hun var veldig imøtekommende både mot meg og kjæresten.. Det som skjedde var:
- snakket om alkohol, narkotika og slike ting som de er pliktet til å ta opp
- urinprøve og blodprøve
- blodtrykk
- fikk blader og info
- FOSTERLYD[:D]

ORIGINAL: Bina

håper hun søker om føde plass og ul, siden duste legen ikke gjorde det sist jeg var der. 

Be henne gjør det [;)]

Bare si at du har en fjott som fastlege og at du hadde satt veldig pris
på om hun kunne ordne deg for deg! [8D]

Back
Topp