Første jordmor-time *litt lang*

Mialille

Forumet er livet
I går var vi på vår første jordmor-time i dette svangerskapet. 
Blodtrykk ble målt, vi snakket litt om hva jeg tenker, siden jeg allerede har vært igjennom en fødsel, og siden forrige fødsel var litt tøff, så er det ikke sikkert at jeg får føde på fødestuen her i byen, med tanke på at det ikke er sykehus her. Ingen smertelindring annet enn lystgass og badekar. Og heller ingen muligheter for keisersnitt om det skulle bli aktuelt. Noe de bestilte til meg under forrige fødsel.
Jordmoren min er ei koselig dame, og jeg gleder meg allerede til neste time, 13. januar. Da skal vi gå igjennom hele fødselen min, trinn for trinn, dag for dag. Brukte jo 4 dager. :O
Hun skulle forresten gå innpå sykehusets journal om meg, for å se hvordan fødselen var, og da visste det seg at de ikke hadde avsluttet den. Haha.. Hun sa at jeg dreiv enda å presset jeg.. Sløvskap fra sykehuset synes jeg.. Der for har ikke sykehuset tatt kontakt med meg etter forrige fødsel, for snart 2 år siden.. 

På slutten av timen prøvde hun å finn hjertelyden.. Og den FANT hun. :) Var uke 11+5 i går. :) Men hun regnet med å finne den, siden jeg kjenner bobling nede i livmoren. :) 

Fortalte også svigermor i går at hun skal bli bestemor igjen, og hun ble sååå glad. :) 
Vi sendte bilde av UL dom viv ar på for 3 uker siden. :P 

Hørtes koselig ut med jm time:) kjenner jeg begynner å glede meg;) blir jo ikkje helt enda på meg siden jeg ikkje er kommet så langt:) men gleder meg til å komme igang med kontroller osv :) sløvt av sykehuset å ikkje avslutte saken da, hadde blitt fornerma jeg;)

nemoen skrev:
Hørtes koselig ut med jm time:) kjenner jeg begynner å glede meg;) blir jo ikkje helt enda på meg siden jeg ikkje er kommet så langt:) men gleder meg til å komme igang med kontroller osv :) sløvt av sykehuset å ikkje avslutte saken da, hadde blitt fornerma jeg;)

Ja, det er sløvt. For fødselen min var jo tøff, og når jeg var hos legen, så skjønte hun ikek hvorfor jeg var redd for å føde, for epikrisen så sto det jo ingenting. Men fødselsrapporten, der hvor ting står, den ble avsluttet i går.. Jaja.. Får lese den om en måned da. :)

Og der er gøy med jm-timer igjen. Nesten så man har savnet det, disse to årene. Hehe. ;) 
Sambo syntes ikke det var like spennende denne gangen, vi har jo allerede vært igjennom dette en gang før. :P Men han lyste opp når vi hørte hjertelyden da. ;) <3

Hehe høres ut som et mannfolk han der;) vi kan se filmer å gråte hundre ganger, de ser den en gang å det var nok ;) blir altid spennende for oss :) har faktisk savnet det ja;) rart nok, vet jeg sa at jeg aldri kom til å savne den store magen å sparka men jeg har gjort d og ;) Var sannelig på tide de avsluttet den ;) håper du får en bedre opplevelse denne gang:) jeg håper jeg får eg like god opplevelse, kansje slippe litt av di ubrukelige riene nestegang å hoppe rett på epeduralen, for den ble jeg tvinge på sist men er gla for det :)

1frafør+1påvei=2gullunger skrev:
Hun skulle forresten gå innpå sykehusets journal om meg, for å se hvordan fødselen var, og da visste det seg at de ikke hadde avsluttet den. Haha.. Hun sa at jeg dreiv enda å presset jeg.. Sløvskap fra sykehuset synes jeg.. Der for har ikke sykehuset tatt kontakt med meg etter forrige fødsel, for snart 2 år siden.. 

2 lange år detta da! ;)

knertnr2påvei skrev:

1frafør+1påvei=2gullunger skrev:

2 lange år detta da! ;)

2 veldig lange år ja! ;D

nemoen skrev:
Hehe høres ut som et mannfolk han der;) vi kan se filmer å gråte hundre ganger, de ser den en gang å det var nok ;) blir altid spennende for oss :) har faktisk savnet det ja;) rart nok, vet jeg sa at jeg aldri kom til å savne den store magen å sparka men jeg har gjort d og ;) Var sannelig på tide de avsluttet den ;) håper du får en bedre opplevelse denne gang:) jeg håper jeg får eg like god opplevelse, kansje slippe litt av di ubrukelige riene nestegang å hoppe rett på epeduralen, for den ble jeg tvinge på sist men er gla for det :)

Ja, har savnet magen jeg også. Og så har de nærmeste venninnene mine vært gravide i det siste, og de har vært gode og runde, med liv i magen.. Nå er det min tur.. Og nå som de er ferdige får jeg all oppmerksomheten selv. Haha. :P Neida.. 

Jeg ble satt i gang sist, så jeg vet ikke hvordan en fødsel starter av selg selv, så håper det skjer denne gangen. Håper også at bekkenet mitt er stort nok, så jeg får føde her i byen vår på fødestuen, som er normalt for alle forutenom førstegangsfødende og damer med ekstra hjelp. Ellers må jeg atter en gang til nabo-byen som er 2 timer unna, for å føde.. Og bli der i noen dager. Det blir kjipt, med tanke på storesøstra som skal være hjemme. 

Back
Topp