Første jordmor-time i morgen...

MammaMai2017

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Hva kan jeg forvente meg?
Jeg har skrevet ned en del spørsmål som jeg ønsker å stille. Hva annet gjør man?

Høres ut som du er godt forberedt. Kanskje du skal ha med urinprøve? Det har jeg med til min jordmor hver gang :)

Du leverer morgentiss, svarer på spm, veier deg, tar fingerblodprøve, blodtrykk og måler puls.. drar derifra med helsekort og diverse blad/bøker om graviditet

Jeg har brukt kokt matglass en gang. Feks pesto, små syltetøyglass osv.. men er flaut å sette det frem ^^ så nå har jeg hamstret inn uringlass ^^ du kan ringe de å høre, kanskje du kan komme med urinen dagen etterpå om de er bestemt på morgenurin?

Last edited:
Spennende Med tanke på urin prøve , jeg har time neste mandag , men ikke før kl 14. Hvordan er det med urinprøven da?

Du tar likevel morgenurin, og oppbevarer den i kjøleskap i mellomtiden :)
Jeg oppbevarte den aldri i kjøleskap hvis jeg hadde time utpå dagen forrige gang jeg var gravid.. det burde jeg sikkert. Noen som vet hva som skjer hvis ikke?

Jeg oppbevarte den aldri i kjøleskap hvis jeg hadde time utpå dagen forrige gang jeg var gravid.. det burde jeg sikkert. Noen som vet hva som skjer hvis ikke?
Hvis den står i romtemperatur vokser evt bakterier raskere, så kan virke som at du har et eller annet selv om du kanskje ikke har det.

Back
Topp