Første jordmor/legebesøk

*cRispO**

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Når tenker dere å gå til lege/jordmor? Noen har kanskje gått allerede? Kan man velge hvor man vil gå til kontroller, feks gynegologisk på sykehus? Jeg har ikke lyst å gå på helsestasjonen/legekontoret som ligger nærmest, da vi jobber i samme hus, har lunsj sammen hver dag, og jeg har lyst å holde nyheten hemmelig ganske lenge...


Sent from my iPad using BV Forum
 
Det lurer jeg også på. Leste en plass på nett at det var vanlig å gå rundt uke 8? Lurer også på hva som er best, jordmor eller lege?
 
Sniker fra juni :) var hos legen i uke 10 først og fylte ut papirer og sånn iallefall:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg skal til lege uke tolv, org.ul i uke 18-20 og så jordmor i uke 24 omtrent :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vanlig å gå mellom uke 8-12.
Drar vel til legen etter jul. Da er jeg i uke 10-12. Vil jo vente litt mtp abortfare osv... Skal også ta tidlig UL før jeg drar inn til legen :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg skal til legen i uke 6. De tar første runde tidlig slik at man skal være tidlig ute med å søke fødeplass. Stor pågang i Oslo. Men jeg skal søke fødeplass i Fredrikstad da. Synes det er koselig å "komme i gang" med kontrollene :)
 
Jeg skal til legen idag, er akkurat 4 uker idag :) vi fikk beskjed om å ta kontakt med en gang bi visste, ettersom det er et høyrisikpsvangerskap og jeg må gå på blodfortynnende hele svangerskapet :)


<3 Himmelskatten 19.09.13 <3
<3 Hjerteplaster juli/august 14 <3
 
Jeg var hos jordmor 8 uker på vei. Har ikke vært hos lege enda. Skal ta blodprøver og sånn 10 + 3 :)
 
Drar vel til legen når jeg er ca 12 uker :)
 
Når er det best å ta tidlig ultralyd? Er det noen her inne som skal ta det?
Ser jo at testene mine er positive, har nok symptomer på at jeg er gravid, føler meg gravid, men er samtid usikker på om jeg faktisk er gravid.. greit å få en bekreftelse:)
 
Jeg var hos legen idag :) fikk bekreftet graviditeten og skal på ekstra ul i uke 12 :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har bestilt legetime og jordmortime allerede, legetime pga allergimedisiner jeg sikkert må endre på, pluss at jeg har slitt med jernmangel og vil ha det på stell så tidlig som mulig.
Jordmortime tidlig pga jeg hadde en kjip fødsel sist og trenger bekreftelse på at det ikke trenger å bli sånn denne gangen.
Kommer til å ta tidlig UL, hadde det sist og syns det var fantastisk koselig. Dessuten blødde jeg halve forrige graviditet og uroet meg mye, dette blir siste gang for meg (uaktuelt med fler enn to barn) og da skal jeg ikke uroe meg en mm unødvendig.
 
Har bestillt første time til lege uke12 :) Var usikkert når jeg burde , så jeg bare spurte de ! Tenker også å ta tidlig ultralyd uke 12:) Håper spiren har klort seg godt fast! Føles uendelig lenge å vente til uke 12 !
 
Jeg tenker å gå bare til jordmor... Og har tenkt å bestille første time etter jul ca uke 10-12 ;)
 
Jeg bestilte time i dag. Fikk time 10. Januar:)
 
Æ ska t legen i uke 13 æ, ska på ul i uke 12 først :)
 
Back
Topp